Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Waar trekken we de lijn?

Discussie in 'Feedback' gestart door Florya, 3 januari 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.779
    Beste VP-ers,

Een van de vele moderator-issues hier op VP is het straffen. Al vaak hebben we meegemaakt dat mensen niet akkoord gingen met de straf zelf, de duur ervan etc etc.

Om in de toekomst zulke discussies te vermijden en duidelijk te maken dat wij als crew ten allen tijde in de neutrale zone verblijven, willen we samen met de leden de lijn trekken. Wat staan we toe, wat moet gestraft worden en hoe? Küfür toegestaan of niet? Hoe zit het met provocatie? We hopen dat we adhv dit topic gezamenlijk een lijn kunnen trekken om discussies in het vervolg te vermijden.

Keep in mind, het moet realiseerbaar zijn. We streven hier naar een gezellig forum met een familiale sfeer waar de nodige grenzen moeten bewaard blijven. Keep up the quality folks.

2. ersan

ersan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    10 juli 2009
    Leuk Bevonden:
    126
    Ik heb in het 'nieuwe mods' topic al iets proberen aan te geven omtrent provocatie.
    Ik probeer het dit keer nogmaals uit te leggen:

Er wordt soms op een hele kinderachtige manier gepost door sommige leden, een post die duidelijk niks toevoegd, maar enkel en alleen geplaatst wordt om andere leden de tent uit te lokken. Ik vind dat persoonlijk ook heel irritant, mijn eerste gevoel zegt om meteen met dezelfde kinderachtige gedachte te reageren. Ik heb al een aantal keer gehad dat ik mijn reactie al klaar maar dat ik het toch maar niet had gepost. Omdat een reactie op een provocatie ook niks toevoegt aan het topic en nog meer ergernis brengt bij andere leden.

Ik kan het niet vaker zeggen maar als je ziet dat iemand aan het provoceren is probeer dan alsjeblieft niet te reageren. Rapporteer het op zijn minst.

Dat de een zich als een kleuter gedraagt betekend niet dat we met zijn allen als een kleuter moeten gedragen.

3. Kadir-Has

Kadir-Has
    Expand Collapse
    Basisspeler

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik vind dat we scheldwoorden moeten gaan toestaan, vooral scheldwoorden die worden gebruikt als bijvoeglijk naamwoord. Of scheldwoorden die je verhaal sterker laten overkomen. Scheldwoorden tegen elkaar is uiteraard niet toegestaan.

4. KillforYou

KillforYou
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    6 april 2008
    Leuk Bevonden:
    1.300
    C[KI]i[/KI]zg[KI]i[/KI]y[KI][/KI]a dikkat beyler.

Kufur bir yere kadar olmali ama boku cikartilmamali. Gunluk hayatta hepimiz bazi olaylara kufurle tepki veririrz, spontane gelisen bir olay. Yani burdada birden kimlik degistirmeye citi piti olmaya gerek yok, hepimzi erkegiz yani, gunluk bloglarda felan olan seyler, ceza verilmesin milletinde huzuru kacmasin.

5. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.839
    Küfür is waar ik de grens trek

6. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Schelden direct naar een ander lid toe=ip ban.

Schelden zoals je dagelijks doet zonder een directe doelwit=niks.

Onderscheid tussen provocerende berichten (af en toe) met een onderbouwing (lichte tijdelijke ban of niks) en 'provoceren om te provoceren' (tijdelijke ban).

Puur spelen op de man zonder enige toegevoegde waarde=tijdelijke ban.

Dit is zo'n beetje hoe ik het zou willen zien in de ideale situatie.

7. TotAlex

TotAlex
    Expand Collapse
    Adam olun
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    23 juni 2010
    Leuk Bevonden:
    164
    Fav. clubs:
    Fenerbahce
    Fav. speler:
    Alex
    Agir kufurler kesinlikle cezalandirirmali. Ister kisisel ister baska birseye. Herhangi bir benzetmeler bence ayni agirlikta cezalandirirmali.Rakip takimin yoneticisine veya futbolculara yonelik agir tepkiler de cezalandirirmali.

Ik heb soms ook wel is de neiging om kinderachtig te posten en af en toe is te dollen met mijn mede-leden. Dit moet dan weer niet zo serieus moeten worden genomen.

Isiniz zor beyler, basarilar:D

8. Tschai

Tschai
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    27 maart 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat afhankelijk van de zwaarte en de context kan allerlei overtreding op allerlei manieren bestraft worden:
    Thread ban
    Enkele uren ban
    ENkele dagen ban
    Etc.

En zoals de dienstdoende tmod/mod/smod/admin het op dat moment interpreteerd en besluit te bestraffen, indien hij dat beslist,...dan is dat zondermeer de juiste beslissing.

Er hoeft echt niet over alle beslissingen gediscussieerd te worden. En wie zich onterecht berispt/bestraft voelt...moet maar van de juiste intentie uit gaan van de mods.

Dit is mensenwerk; we hebben geen Google-servers, met almachtige formules om de juiste straffen per post te berekenen.

Ik ben ab-so-luut voor hoor en wederhoor, maar de leden hebben op een gegeven moment gewoon de straffen te accepteren.

Punt.

Wat mij betreft is deze discussie overbodig...en het wordt voor de zoveelste keer gevoerd.

Mogen de nieuwe mods nieuwe andere rgeles willen, dan kunnen ze dat onderling uitpraten en tzt eventueel in de greop gooien.
    Ik gooi het hier voorlopig effe dicht.

9. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.779
    Küfür, we moeten er echt duidelijk in zijn.

Om een simpel vb te geven. Sabri geeft nog maar eens een geweldige voorzet. Iemand post Sabri senin sag bacagina... Sanctie?

Schelden op elkaar is sowieso verbonden met een sanctie, dat staat buiten discussie het is hier geen speeltuin. Maar ik kan best begrijpen dat er tussen alle commotie eens onpersoonlijk gevloekt wordt door 'agiz aliskanligi' om er een goedkoop argument op te plakken. Hier moet duidelijk een lijn getrokken worden.

10. Meteej

Meteej
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    1 juni 2006
    Leuk Bevonden:
    781
    Fav. clubs:
    Fenerbahçe S.K.
    Volgens mij zou iedereen het goed doen om even de forumregels te herzien, daarin staat immers de do's en dont's.

Verder ga ik met Tschai mee. Iedereen weet heus wel wat wel en niet mag. Een sabri senin bacagini bilmemnapim of tuh aq gene yedik kan eventueel gedoogd worden, maar als dingen persoonlijk worden, ho eventjes.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp