Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

UEFA coëfficiëntenranglijst

Discussie in 'Champions League' gestart door AssAssiN, 8 april 2006.

1. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Guest

De lijst is gisteren bijgewerkt en zoals we weten zijn we door het oog van de naald gekropen met de sensationele uitschakeling van FC Basel in de UEFA Cup.

We nemen nog steeds de 15e stek in maar willen we aanspraak blijven maken op een dubbele CL deelname, moeten we met spoed punten binnensprokkelen.

Me dunkt dat Feners vertoning in de CL niet geheel nutteloos was als menigeen doet voorkomen.

Ik ben niet zo up to date wat betreft het aantal punten voor een CL overwinning of het behalen van een volgende ronde in de UEFA Cup. Kan iemand hier misschien het één en ander over uitleggen? Hoeveel punten worden er bv. binnengehaald met een overwinning in de Champions League?

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/tcoef2010.html

#1 AssAssiN, 8 april 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 augustus 2009
  2. Carsi-Belcika

Carsi-Belcika
    Expand Collapse
    Guest

Tja laat ons hopen dat Besiktas en Kayseri het ver gaan schoppen in de Uefa cup en dat GS en FB cker de groepsfase halen en hopen dat één van de twee de volgende ronde haalt...

3. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Guest

In welke pot zit GS als het de CL haalt?

4. Gokhan-Unal

Gokhan-Unal
    Expand Collapse
    Guest

Pffff, lang geleden dat we mooie wedstrijden in europa hebben meegemaakt, het moet er dit jaar van komen!

5. SariKirmizi

SariKirmizi
    Expand Collapse
    Guest

Trouwens , roemenie is wel erg veel gestegen zeg.

6. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Guest

Ja vind je het gek, Steaua en Rapid zijn tot de kwartfinales gekomen in de UEFA Cup!

7. ForzaCarsi

ForzaCarsi
    Expand Collapse
    Guest

M'n neus zegt dat Besiktas ver gaat komen in de UEFA CUP

8. Gokhan-Unal

Gokhan-Unal
    Expand Collapse
    Guest

Hoe meer ploegen er van de toplanden naar de CL mogen, hoe verder de kwaliteit omlaag gaat van de ploegen die meedoen aan de UEFA beker. In de periode dat de beker naar turkije kwam waren de teams wel sterker moet ik zeggen.

9. FB1907

FB1907
    Expand Collapse
    Guest

dat dacht ik vorig jaar ook.
    Verwachtte eigenlijk dat BJK de halve finale zou gaan halen.

Maargoed insallah lukt het dit europees seizoen wel.

10. SariKirmizi

SariKirmizi
    Expand Collapse
    Guest

Geluk hoort er bij , dat had BJK dit jaar zeker niet.. ik kan me die wedstrijd tegen petersburg herinneren , kans na kans werd gemist , ze konden sergen niet bijhouden en maakten telkens overtredingen op hem maar jammergenoeg kwam er niet veel uit , t werd namelijk uiteindelijk gelijkspel. Maar bjk speelde ze van de mat , en dan te bedenken dat petersburg tot de kwartfinale is gekomen... en basel , als zo´n team het tot de kwartfinale red en BJK,GS, of FB niet dan weet ik t ook niet meer ..

11. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Guest

We hadden ook best een moeilijke poule, iedereen was destijds opgelucht, maar ik was er niet blij mee. Het geluk ontbrak trouwens ook bij GS tegen Tromso.

12. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

Niet alleen een lastige poule, maar ook de trainerswissel was ongunstig en slecht getimed. De 1e wedstrijd tegen Bolton Wanderers was zelfs zonder trainer Riza Calimbay, toch speelde we 1-1 nadat we op voorsprong kwamen door Ailton. De 2e wedstrijd was voor het eerst Europees onder Tigana, en die verloren we in de tweede helft in een tijdsbestek van 10 minuten, terwijl we de 1e helft volgens de kranten en commentatoren evengoed waren.

13. SariKirmizi

SariKirmizi
    Expand Collapse
    Guest

Als BJK won van zenith waren ze volgens mij wel door als 3de dacht ik

tegen sevilla waren ze kansloos , bolton ging ongeveer gelijk op en tegen die 3de rangse ploeg uit portugal werd met gemak gewonnen.

14. magnifor

magnifor
    Expand Collapse
    Guest

Met de 15e plek gaat er geen ploeg van Turkije rechtstreeks naar de CL. Zelfs de kampioen moet voorrondes spelen.

15. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Guest

FC Basel heeft geen superteam. Ze hebben gewoon een goed georganiseerde elftal, that's it.

Net zoals AZ. Matias Delgado vindt ik wel goed hij is nog maar 23 jaar en heeft de Argentijnse nationaliteit.

16. SariKirmizi

SariKirmizi
    Expand Collapse
    Guest

Als teams zoals basel zover kunnen komen en de topclubs van TR niet , dan is het wel erg zwak met ons. Maar we hebben eigenlijk gewoon simpelweg geen geluk gehad vorig jaar.. geluk moet je ook hebbe en daar hadden wij het paar jaar geleden niks over te zeuren , zelfs genclerbirligi kwam tot kwartfinales.

Hopelijk maken we het volgend seizoen wel weer waar , maar ik vrees t ergste.

17. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Guest

Maar FC Basel heeft wel een team die goed op elkaar is ingespeeld. Da's erg belangrijk.

18. Panter van Kadiköy

Panter van Kadiköy
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    23 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wanneer de lotingen beginnen ? Ik heb altijd een spuughekel gehad aan de lege tijd tussen het afloop en het begin van een seizoen. Echt klote. Gelukkig hebben dit jaar een WK om al die lege tijd te vullen, anders zou het ondraaglijk worden.

[:s]

19. Kara-Davut

Kara-Davut
    Expand Collapse
    Guest

Ik juist niet.

Al die transfergeruchten. Heerlijk!

20. Surgun

Surgun
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    16 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    155
    Haha... t is inderdaad smullen. Maar de Turkse media doet dit op een amateuristisch manier. Ze zitten er bijna altijd naast.

Er worden altijd namen genoemd van spelers boven de 32 en soms is t wel leuk wanneer spelers worden genoemd die onmogelijk in Turkije z]ullen voetballen.

ALs er nauw wat gedaan wordt aan de spelersbeperking uit t buitenland, zal t nog interessanter worden. Een speler die van denizli naaar kayseri gaat geeft weinig voldoening!!!

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp