Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Tottenham Hotspur

Discussie in 'Premier League' gestart door Cemo, 6 februari 2006.

1. Cemo

Cemo
    Expand Collapse
    Guest

Tottenham Hotspur, de grote rivaal van Arsenal, werd in 1884 opgericht. Sindsdien heeft deze club een aantal belangrijke prijzen in de wacht weten te slepen. Tottenham wordt in Engeland gerekend tot een "grote club" en is een van de rijkere clubs van het premiership. De thuiswedstrijden speelt Tottenham in White Hart Lane. Dit stadion heeft een capaciteit van 36.000 toeschouwers. In de jaren 20 konden er ruim 70.000 toeschouwers het stadion in en tijdens de wedstrijd tegen Sunderland keken 72.000 fans met kaartje naar de wedstrijd.
    De laatste jaren speelt de club middenmoot voetbal maar dit seizoen lijkt het alsof de club op de weg terug is. Met Martin Jol aan het roer, staat de club op dit moment vierde. Met slechts 6 punten achterstand op de nummer 2 Manchester United en 4 punten voorsprong op nummer 5 en aartsrivaal Arsenal. Europees voetbal lijkt in zicht.
    De eerste keer dat de club wat van zich liet zien in de Engelse competitie was in het seizoen 1920-1921 toen het als tweede wist te eindigen. Alle 11 thuiswedstrijden werden dat seizoen gewonnen. In dit seizoen werd ook de FA Cup gewonnen en hiermee was Tottenham de eerste Engelse club die de dubbel wist te winnen. Begin jaren 50 behoorde Tottenham tot de Engelse top met de winst van de titel in 1950-1951 en het seizoen erna de tweede plek in 1951-1952. In het seizoen 1956-1957 deed het team weer mee om het kampioenschap maar eindigde het helaas tweede. In het decennium van de "flower power" en de hippies was Tottenham op zijn best. In 1960-1961 werd het kampioen en in 1962-1963 werd de titel op een haar na gemist. Wel won de club in deze 10 jaar 3 keer de FA cup. In 1960-1961, 1961-1962 en 1966-1967. Tottenham werd dus in totaal 2 keer kampioen en won 8 keer de FA Cup. Behalve de drie keer in de jaren 60 wonnen ze in 1900-1901, 1920-1921, 1980-1981, 1981-1982 en 1990-1991

Zoals gezegd waren de jaren 60 de beste jaren van Tottenham. Behalve 3 FA cups en een kampioenschap wisten de Engelsen ook hun eerste Europese prijs te pakken. De europa cup III ook bekend als de "cup winners cup" werd gewonnen in 1962-1963. Atletico Madrid werd in deze finale met 5-1 afgedroogd. De legendarische Jimmy Greaves nam in deze wedstrijd 2 goals voor zijn rekening. Deze cup kwam als een "troost" voor het missen van de titel hetzelfde seizoen. In de jaren 70 wist de club op Engelse bodem niets te winnen maar wel op Europese bodem. De Europa cup II (UEFA cup) werd gewonnen in 1971-1972. Over twee wedstrijden was Tottenham te sterk voor Wolverhampton Wanderes. In 1973-1974 was Tottenham verliezend finalist (tegen Feyenoord wel te verstaan) de Derde UEFA cup finale in 1983-1984 werd winnend afgesloten. Anderlecht werd met penalty's verslagen (4-3) Op de erelijst van de Spurs staan dus 3 Europese bekers, 8 FA cups en 2 Premiership kampioenschappen. Hiermee behoort de club tot een van de grotere Engelse clubs.

Steve Perryman speelde in de periode van 1969 tot 1986 653 wedstrijden in het shirt van de Spurs. Hiermee is hij de speler die het meest voor de club is uitgekomen. Op nummer 2 staat ook Pat Jennings (nu assistent trainer bij Arsenal) maar ook een andere bekende naam: Glenn Hoddle. Jimmy Greaves is de clubtopscorer van de spurs. In 321 wedstrijden, van de periode 1961-1970, wist Greaves 220 keer de netten te vinden.

Op dit moment heeft de club een aantal wereldklasse spelers in de selectie. Doelman Paul Robinson, de eerste keeper van Engeland, wordt gerekend tot een van 's werelds beste keepers. Ledley King en Naybet vormen het sterke centrale duo en de van PSV overgenomen vleugelverdediger Lee zorgt voor de rushes en de op maat gesneden voorzetten van de zijkant. Op het middenveld lopen talenten rond afgewisseld met routine. Aaron Lennon en Michael Carrick zijn twee grote Spurs talenten. Edgar Davids en de onlangs gekochte Danny Murphy moeten voor de routine zorgen. De aanval is goed bezet met Jermain Defoe (gaat hij wel of niet mee naar het WK?) Robbie Keane en Mido. Hier heeft Martin Jol zelfs een luxe probleem. Met een van mijn favoriete coaches aan de leiding, staan de spurs op dit moment vierde en lijken ze dit weekend een goede kans te maken plek nummer 3 over te nemen van Liverpool. Aangezien de Spurs tegen Sunderland (de hekkensluiter) moeten aantreden en Liverpool uit tegen het verassend goed spelende Wigan Athletic moet. Gaat het de spurs lukken dit seizoen Europees voetbal te halen? Ik blijf ze in ieder geval volgen. Post hier in deze topic al het nieuws mbt Tottenham Hotspur.

2. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

Tottenham Hostspur heeft de Egyptische middenvelder Hossam Ghaly gekocht van Feyenoord. Dit weekend wonnen de Spurs met 4-1 van Charlton Athletic, met 2 doelpunten van Defoe. Ze staan momenteel 4e met 4 punten boven Arsnela, dus een goede kans om de Champions League te halen.

(p.b.h_)

3. Cemo

Cemo
    Expand Collapse
    Guest

Tottenham speelt met 1-1 gelijk bij Sunderland (vxtig_)

Ze kwamen nog 0-1 voor na een mooi doelpunt van Robbie Keane op aangeven van Defoe maar in de 89e minuut maakte Sunderland de, overigens verdiende, 1-1 na zwak verdedigen van Stalteri.

Hiermee lopen de Spurs de aansluiting op Liverpool en dus plek nummer 3 mis. Ik hoop dat ze dit jaar tenminste UEFA cup voetbal halen.

Zie dit zeer fraaie doelpunt van Joey Barton voor Manchester City in de wedstrijd tegen Charlton (3-2)

http://media.latestgaols.net/hpirocoat2ww.zip

4. Kadikoy1

Kadikoy1
    Expand Collapse
    Guest

De Europa Cup 2 is de cup winners cup cemo en de Europa Cup 3 is de UEFA Cup.

5. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Guest

Mooie club, kan me nog goed de duels van Anderlecht tegen Tottenham herinneren midden jaren '80..Bij de Spurs speelde destijds ene Steve Archibald en natuurlijk Osvaldo Ardiles

6. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Guest

Tottenham vind ik één van de mooiste clubs van Groot-Brittanië, het heeft iets speciaals wat de andere clubs niet hebben.
    Ik weet niet precies wat maar ik kijk graag naar ze!

7. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

Tottenham komt twee keer terug tegen Wigan

Aan de wisselvalligheid bij Tottenham Hotspur komt maar geen einde. In de thuiswedstrijd tegen Wigan Athletic kwam de ploeg van manager Martin Jol weer niet tot winst.
    Gezien het scoreverloop mochten de Londenaren, met Edgar Davids in de basis, nog blij zijn met een punt. Wigan kwam twee keer op voorsprong door doelpunten van Andreas Johansson.

Ahmed Hossam maakte de eerste voorsprong ongedaan. De Egyptenaar promoveerde een voorzet van Paul Stalteri tot doelpunt. Jermaine Defoe zorgde een minuut na de 1-2 voor de 2-2 eindstand.

Door het puntverlies verliest Tottenham verder terrein ten opzichte van Manchester United en Liverpool voor een directe plaats in de Champions League.

8. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

Jol houdt leider Keane langer bij Spurs

'Jullie hebben me nog vier extra jaren', glimlachte Robbie Keane vrijdagmiddag. De Ierse aanvaller zette zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis bij Tottenham Hotspur.
    'Dit is een club in de lift. Ik ben gelukkig en heb veel goede vrienden hier, zowel spelers als stafleden. En de fans zijn geweldig voor me geweest', aldus de publiekslieveling. 'Ik kan vooruitkijken naar een goede toekomst met Tottenham.'

Sinds Keane in augustus 2002 tekende bij The Spurs kwam hij 145 duels in actie en scoorde hij 54 keer. Deze competitie maakte de aanvoerder van de Ierse nationale ploeg acht goals in 25 duels.

'We willen onze beste spelers behouden en Robbie is zeker een invloedrijke speler', verklaarde coach Martin Jol. 'Robbie is belangrijk voor ons, een echte teamspeler en mijn tweede aanvoerder. Hij is een leider.'

9. ForzaCarsi

ForzaCarsi
    Expand Collapse
    Guest

Tottenham Hotspur heeft belangstelling voor Julio Arca, zo meldt The Mirror. Manager Martin Jol zou 2 miljoen pond willen betalen voor de Argentijnse middenvelder.

Arca staat momenteel nog onder contract bij Sunderland, maar lijkt de club komende zomer te gaan verlaten. De Noord-Engelsen staan stijf onderaan in het Premiership en degradatie lijkt onafwendbaar.

10. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

'Spurs doet te weinig om Mido te houden'

Tottenham Hotspur moet oppassen dat het Ahmed Hossam niet kwijtraakt. Dat laat de zaakwaarnemer van Mido, Mino Raiola, weten via de BBC.
    The Spurs huren Hossam nog tot het einde van het seizoen van AS Roma, dat de Egyptenaar sinds januari 2005 bij de Londense club onderbracht. Sindsdien speelde de 23-jarige international 33 duels en scoorde hij dertien keer in het Premiership.

'Tottenham heeft zich nog niet bereid getoond om een deal af te ronden en dat verbaast me', aldus Raiola. 'Ik ben er niet van overtuigd dat Tottenham bereid is het geld te investeren dat noodzakelijk is om Mido te bemachtigen. Hij is niet transfervrij en er zijn andere clubs in Engeland en Europa, even groot of zelfs groter dan Tottenham, die wel trek hebben in Mido.'

Bij AS Roma staat Hossam nog tot medio 2009 onder contract. 'We praten met Tottenham, we praten met Roma en met andere clubs. Ook al hebben we Tottenham nog niet uitgesloten, andere clubs liggen nu voor.'

11. kemie

kemie
    Expand Collapse
    Guest

Mido is natuurlijk een mooie voetballer, maar ik vind Irish Maffia Keane en Defoe veel beter dan Ahmed Hossam (p.b.h_)

Misschien kan Ajax hem wel nog een keer huren voor een seizoentje (hpqMme)

12. scorpion

scorpion
    Expand Collapse
    Toeschouwer

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Edgar Davids heeft nog geen besluit genomen over zijn sportieve toekomst. De 33-jarige middenvelder vertelde zondag voor de Engelse omroep BBC dat hij niet zeker weet of hij volgend seizoen nog bij zijn huidige club Tottenham Hotspur speelt. Hij denkt serieus na over een terugkeer naar Nederland.
    In verscheidene media is de laatste weken gespeculeerd dat Davids volgend seizoen terugkeert bij Ajax. De beslissing daarover valt hem zwaar. "Ik ben erg gelukkig bij Tottenham Hotspur en we hebben een geweldige ploeg. Aan de andere kant denk ik er ook vaak over om terug naar huis te gaan." De middenvelder heeft bij de ploeg van trainer Martin Jol nog een contract voor een jaar.

13. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Administrator

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.116
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Fav. speler:
    Şifo Mehmet
    Davids is een goede speler en ik vindt dat hij nog een jaartje bij Tottenham moet blijven. Het is nog te vroeg voor een terugkeer.

14. Panter van Kadiköy

Panter van Kadiköy
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    23 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is de man die Besiktas op de rails kan krijgen. Hij voetbalt met zijn ziel. Terwijl bij Besiktas buiten Sergen, Tumer en Cordoba iedereen zielloos is.

15. AFC AJAX

AFC AJAX
    Expand Collapse
    Toeschouwer

Lid geworden:
    8 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is nu of nooit Edgar.

16. Kral

Kral
    Expand Collapse
    Şüpermoderatör
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    11 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    98
    Fav. clubs:
    Galatasaray
    Fav. speler:
    CR7
    Onderzoek naar Spurs-virus

Er is een onderzoek gestart naar het plotseling uitbreken van een virus binnen de selectie van Tottenham Hotspur. Voor aanvang van het cruciale duel met West Ham United vielen tien selectie spelers ziek af, waarschijnlijk vanwege voedselvergiftiging.

Tottenham had aan een overwinning genoeg om de vierde plaats in de Premiership veilig te stellen, maar zover kwam het niet. De spurs gingen al dan niet omwille van het virus met 2-1 ten onder.

De Londense ploeg heeft er nog op aangedrongen dat de wedstrijd moest worden uitgesteld, maar hier werd door de officials geen gehoor aan gegeven. Concurrent Arsenal wist wel te winnen van Wigan, waardoor de Gunners hun rivaal passeerden op de ranglijst.

Als dit in Turkije gebeurt zou zijn....[:s]

17. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Administrator

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.116
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Fav. speler:
    Şifo Mehmet
    Interessant,

Wel jammer zo lopen ze de CL mis!
    Had ze graag in de CL gezien. Eigenlijk moeten ze de wedstrijden overnieuw laten spelen!

18. AFC AJAX

AFC AJAX
    Expand Collapse
    Toeschouwer

Lid geworden:
    8 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Tottenham kan Davids geen CL spelen, bij Ajax wel.

Makkelijke keuze lijkt mij. :p

19. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Administrator

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.116
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Fav. speler:
    Şifo Mehmet
    Tja, maar hij speelt wel in de Premier League...

ps: het is máár voorronde CL [cheers] :p

20. AFC AJAX

AFC AJAX
    Expand Collapse
    Toeschouwer

Lid geworden:
    8 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog altijd beter dan zeker geen CL.:p

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 1) actieve gebruikers dit onderwerp