Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Ronaldo & Messi vs Legends

Discussie in 'Voetbal Blogs' gestart door ugurcanFB, 30 december 2013.

1. ugurcanFB

ugurcanFB
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    22 juni 2009
    Leuk Bevonden:
    419
    Zoals iedere tijdperk zijn eigen legendes heeft, leven wij in een tijdperk waar we mogen genieten van twee unieke spelers; Ronaldo en Messi. Geen enkel record is nog heel gebleven dankzij deze 2 spelers.

Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo, geboren in Portugal, begon zijn carriere in Lissabon bij de club waar onder andere Figo en Quaresma ook groot zijn geworden: Sporting Lissabon. Hij werd al snel opgemerkt door Sir Alex Ferguson en werd bij Manchester United al snel een van de beste spelers in de wereld. Voor een record bedrag van 94 miljoen euro werd hij de duurste speler ooit en verkaste hij naar Real Madrid. Voordat hij vertrok naar Real Madrid, won hij de Gouden Bal en Champions League. Ook werd hij kampioen bij Manchester United en topscoorder van de PL. Hij is nog altijd de captain van Portugal en speelt al 4 jaar onafgebroken in de basis bij Real Madrid. Het meest opvallende aan Ronaldo is: het is niet eens een spits maar heeft betere statistieken dan ieder andere spits in de wereld. Hoe is dit mogelijk? Eusebio is niks vergeleken met Ronaldo.

Lionel Messi

Ongetwijfeld een van de beste dribbelaars ooit in het voetbal. Geboren in Argentinie, in een heel arm gezin. Het werd al snel duidelijk dat Lionel een groot talent had; voetballen. Echter kampte hij ook al snel in zijn leven met een ziekte die ervoor zorgde dat hij niet meer zou groeien. Zijn vader had geen geld om hem te behandelen in de ziekenhuis. Messi zou voor altijd klein blijven tot Barcelona kwam. Ze wouden Messi hebben en in ruil daarvoor zouden ze de kosten op hun nemen. Inmiddels is Messi de grote ster van Barcelona en heeft 4 (!) Gouden Ballen gewonnen en is recordhouder van de meeste doelpunten ooit in een kalenderjaar ( 86 ). Met zijn fysiek en uitstraling lijkt hij alles behalve een voetballer, maar toch is hij uniek in zijn soort. Nog nooit vertoond. Een gouden linkervoet en beter dan Maradonna volgens sommige.

Statistieken:

Lionel Messi @ Barca = 395 match, 327 goals
    Ronaldo @ Real = 220 match, 228 goals

In vergelijking met andere grootheden:

Ronaldo 9 @ Real = 187 match, 104 goals
    Henry @ Arsenal = 226 match, 92 goals
    Romario @ Barca = 56 match, 39 goals
    Gerd Muller @ Bayern = 607 match, 566 goals

Aangezien ik nooit grootheden als Maradonna, Pele, Zico en Cruijff heb zien spelen kan ik niet oordelen over deze spelers. Spelers als Zidane, Ronaldo 9, Ronaldinho, Laudrup, Henry en Bergkamp heb ik wel zien spelen en ik moet zeggen dat alleen Ronaldinho in de buurt kwam bij deze 2 grootheden. Kwa statistieken zijn Gerd Muller en Pele de enige die in de buurt komen van deze twee legendes.

Mijn vraag aan de leden van VP is:

Kunnen we deze 2 spelers rekenen tot de 2 beste spelers aller tijden? Zo niet, wie dan wel? Graag jullie reacties, s.v.p.

#1 ugurcanFB, 30 december 2013
    Laatst bewerkt: 30 december 2013
  2. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.689
    86 doelpunten in een kalenderjaar, dat is gewoon niet normaal..

3. ugurcanFB

ugurcanFB
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    22 juni 2009
    Leuk Bevonden:
    419
    Inderdaad en nog in een van de beste competities van de wereld, nog nooit vertoond. [thumb]

4. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.669
    Uitgezonderd Pele heb ik alle grootheden gezien. Cruijff en Maradona pffffff ongelofelijk geweldig goed, Messi hoort daar zonder twijfel bij. Ronaldo absoluut niet, dat zal iedere gezaghebbende voetbalkenner(Derksen, Jansma, Ten Napel, Borst etc) met me eens zijn. Ronaldo is een geweldenaar maar ondanks zijn bizarre statistieken zal hij dat allerlaatste stapje nooit gaan maken. Al vind ik wel dat hij dit keer de gouden bal verdient.

5. el mundo

el mundo
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    17 september 2009
    Leuk Bevonden:
    177
    Wat vind je van Zidane (niet rekening houdend met de statistieken, lees 'goals')?

6. barrage

barrage
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    17 september 2009
    Leuk Bevonden:
    196
    91 goals niet 86

7. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.669
    Zidane had de ongelofelijke kwaliteit om te vlammen wanneer het echt moest; WK finale 98, WK finale 2006, Champions League finale 2002 etc etcetera.

Grootheid maar niet zo zinsbegoochelend als Maradona of Cruijff en ook niet Messi. Wel een grotere speler dan Ronaldo.

8. ugurcanFB

ugurcanFB
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    22 juni 2009
    Leuk Bevonden:
    419
    Inderdaad, foutje zie ik nu. Bij 86 had hij het record van Gerd Muller afgepakt.

9. ugurcanFB

ugurcanFB
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    22 juni 2009
    Leuk Bevonden:
    419
    Messi is gewoon een natuurtalent. Op de manier hoe hij tegenstanders zo makkelijk voorbij gaat en scoort..

Maar wat ik juist opvallender vind is hoe Ronaldo maar niet ophoud met scoren. In 220 wedstrijden, 228 goals maken voor Real Madrid is gewoon ongekend, zijn doelpunten moyenne is gewoon hoger dan 1.

Vergeet niet dat hij al heel zijn carrière op de linksbuiten positie speelt en niet in de spits. Hij heeft betere statistieken dan iedereen die ooit voor het Maagdelijk wit heeft gespeeld, zelfs beter dan Alfredo di Stefano.

10. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.689
    Zizou had itt die namen geen snelheid of explosiviteit. Alles wat hij deed deed hij op brilliance.

11. ugurcanFB

ugurcanFB
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    22 juni 2009
    Leuk Bevonden:
    419
    Je gaat sowieso geen middenvelder a la Zidane en Iniesta met een speler als Ronaldo of Gerd Muller kunnen vergelijken als het gaat om statistieken.

Voor mij is de beste speler de gene die het beste zijn taken vervult. Zidane was een heer op het veld, een van de beste nummer 10 aller tijden. Mijn favoriete speler, maar helaas niet de beste aller tijden vind ik.

12. Umit

Umit
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    8 april 2009
    Leuk Bevonden:
    667
    ROMARIOOOOOOOOOO, Messi ve Ronaldo ve Ronaldinho daha babalarinin boru hatlarindayken, dunya Romario izliyordu.

Hele PSV doneminde... ben bile d-tjes ve e'tjes oynarken, Romario takilt ederek siyah 'legging' giyerdim.

Hij heeft officieel al meer dan 1000 goals gescoord.... Messi ve Ronaldo bunun yaninda pindakaas-cocuklari...

#12 Umit, 30 december 2013
    Laatst bewerkt: 30 december 2013
  13. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.689

De beste niet wel 1 van.

14. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.669
    Ronaldo is idioot goed rond de 16, maar een linie terug kan ie gewoon niet goed genoeg voetballen. Ik heb t al vaker gezegd, hij is fantastisch-maar hij zal nooit tot het groepje Cruijff, Maradona en ook Messi behoren. Als Messi wereldkampioen wordt is hij eenzaam de beste aller tijden

15. Mesut070

Mesut070
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    24 januari 2009
    Leuk Bevonden:
    286
    Wat betreft Ronaldo en Messi ben ik het altijd met Arslan eens geweest. Hij heeft keurig alles uitgelegd.

16. Okocha

Okocha
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    31 juli 2009
    Leuk Bevonden:
    40
    Messi is onmisbaar voor Barca terwijl Real zonder Ronaldo ook wel kan winnen, zie de wedstrijd tegen Galatasaray die met 4-1 werd gewonnen.

Messi zit gewoon op een ander niveau, de Ronaldo fans zullen dit echter gewoon nooit gaan begrijpen.

17. Okocha

Okocha
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    31 juli 2009
    Leuk Bevonden:
    40
    Umit Ozattan calim yemis bir adam Messiden daha iyi olamaz, nokta.

18. Diaz

Diaz
    Expand Collapse
    Moderator

Lid geworden:
    30 oktober 2011
    Leuk Bevonden:
    478
    Messi calim yiyemez zaten Ronaldo gibi defans yaptigi yok

19. Okocha

Okocha
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    31 juli 2009
    Leuk Bevonden:
    40
    Gezien de filosofie van Barca is dat ook niet echt nodig.

20. Diaz

Diaz
    Expand Collapse
    Moderator

Lid geworden:
    30 oktober 2011
    Leuk Bevonden:
    478
    Idd, voetballen bij Real en in de PL is geheel andere koek :)

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp