Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Referendum Turkije

Discussie in 'Yoklama/presentie' gestart door Coltus, 28 maart 2017.

?

Ülkemiz için ne hayırlı?

1. Evet

16,1%
  2. Hayır

83,9%
  1. Coltus

Coltus
    Expand Collapse
    Basisspeler

Lid geworden:
    5 november 2016
    Leuk Bevonden:
    285
    Hierbij open ik een poll om te meten wat de vpers op gaan stemmen.

2. TYSON

TYSON
    Expand Collapse
    Basisspeler

Lid geworden:
    6 juli 2014
    Leuk Bevonden:
    188
    Meten waarvoor? Ben je lid van DENK?

Wel meteen de kliklijn bellen he als er iemand waagt om HAYIR te stemmen.

3. Coltus

Coltus
    Expand Collapse
    Basisspeler

Lid geworden:
    5 november 2016
    Leuk Bevonden:
    285
    Ik stem zelf ook hayir, dus wat bazel je?

4. Ibrahim Paşa

Ibrahim Paşa
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 augustus 2011
    Leuk Bevonden:
    2.037
    Fav. clubs:
    SS Lazio Roma
    Fav. speler:
    Giorgos Katidis
    Ik ga zeker de kliklijn bellen om Nee-stemmers aan te geven, want dat is een teken van goede integratie.

Nederland is namelijk het land met de meeste kliklijnen ter wereld (kliklijnen voor uitkeringsfraude, belastingontduiking, geluidsoverlast, vrouwenmishandeling, afvalstorting etc).

5. Serkan

Serkan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    11 juni 2011
    Leuk Bevonden:
    2.877
    Haha dat zijn wel hele nuttige kliklijnen.. maar vrouwenmishandeling doet baardapen niets natuurlijk en voor iemand die hier al 30 jaar woont maar de taal niet spreekt is uitkeringsfraude kliklijn ook een bedreiging.

6. Ibrahim Paşa

Ibrahim Paşa
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 augustus 2011
    Leuk Bevonden:
    2.037
    Fav. clubs:
    SS Lazio Roma
    Fav. speler:
    Giorgos Katidis
    Een volk dat bekend stond als NSB-ers en tienduizenden joden bij de Duitse politie uitleverde voor een beloning van zeven gulden en vijftig cent heeft het recht niet om een ander volk van klikgedrag te betichten, zeker niet als het zelf de meeste kliklijnen heeft.

7. Coltus

Coltus
    Expand Collapse
    Basisspeler

Lid geworden:
    5 november 2016
    Leuk Bevonden:
    285

8. Ibrahim Paşa

Ibrahim Paşa
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 augustus 2011
    Leuk Bevonden:
    2.037
    Fav. clubs:
    SS Lazio Roma
    Fav. speler:
    Giorgos Katidis
    Voor een Turkije zonder chocoladeprinsen, zwartrijders, strontstampers, kontenbonkers en darmkanaalpenetreerders stem ik op JA.

9. vanlok

vanlok
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    13 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    255
    Fav. clubs:
    Fenerbahçe SK
    Fav. speler:
    Alex de Souza
    Hollandada nerde hayirci varsa burda toplanmis amk.

Burdaki oylama nasil sonuclanacak acaba, evetin cikacagi kesinde, nekadarla alirlar?

• Like Like x 1
  10. TYSON

TYSON
    Expand Collapse
    Basisspeler

Lid geworden:
    6 juli 2014
    Leuk Bevonden:
    188
    Effe een geintje om de gemoederen te bedaren in deze barre tijden.

@Ibrahim Paşa nee hoor jij gaat HAYIR stemmen, want je bent een troll. Jouw hobby is om mensen hier te provoceren, terwijl je eigenlijk Atatürk-aanhanger bent. Ik kan het weten want ik ben je beste maatje.

11. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.929
    Orada yaşamiyorum ve yaşamayida planlamiyorum, maddeleri okumadim, halk ne oyu verirse sonucunu çekecek. Yani zükümde değil.

• Like Like x 3
  12. Umit

Umit
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    8 april 2009
    Leuk Bevonden:
    682
    Wat ik merk waar ik woon is, dat "veel" AKP'ers zich voor doen alsof ze PRO-EVET zijn, maar hiervoor uitkomen doordat ze zich voor "hun" omgeving schamen. Ik weet zeker dar er velen van hun NEE zullen stemmen.

Nog steeds heb ik hier niemand horen zeggen waarom NEE ?

Wat gaat er anders met de economie gebeuren? (kom niet met bruggen wegen enz). Fitch ve Moodys turkiyenin notunu felaket negatife dusurdu haberi bile yapilmadi. ik wil weten wat er anders gaat gebeuren?

Van de nee stemmers, zou ik graag gewoon met duidelijke redenen willen horen waarom?

We leven niet in de Ottomaanse rijk, we krijgen niet een stuk van Irak Syrie enz enz. Dus we gaan ook echt niet weer terug naar die tijd. Waarom dan nee?

Aub nee stemmers geef me redenen waarom. Haal eens mensen over waarom we nee moeten stemmen?

Ze hebben de macht voor 15 jaar al, is alleen maar slechter geworden. Wat zal er anders zijn?

13. Umit

Umit
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    8 april 2009
    Leuk Bevonden:
    682
    Wat ik ook hier en daar merk is dat Tayyip bang is voor deze referendum. Stel hij verliest dan kan het begin van zijn einde betekenen. Er geloven steeds minder en minder mensen in hem.

Helaas voor de AKP aanhangers is er geen andere partij om op te stemmen. Ze zullen geen CHP stemmen, maar ook geen MHP (mhp misschien 10%). Men zal zien dar akp gaan krimpen.

Maar... mocht het een JA worden, dan denk ik dat we echt verder geïsoleerd worden met de rest van de landen. Tayyip vertouwd de Arabische wereld, maar wat ik zie is dat ze Tayyip als eerst niet meer mogen doordat hij teveel kritiek uit op de belangrijkere landen zoals duitsland enz enz.

Ik verwacht echt hele moeilijke tijden voor Turkije qua economie.

Moody's : Kredi derecelendirme kuruluşu Moody's, Türkiye'nin kredi notu görünümünü "durağan"dan "negatif"e indirdi

Fitch: Türkiye'nin BBB- olan notunu, BB+ seviyesine düşürdü. Görünümü ise durağan olarak belirledi.
    Böylece Türkiye son yatırım yapılabilir seviye notunu yitirmiş oldu

Dunya ekonomiyiz diye kicini yirtanlar varya, onlar iste gozlerini kopru ile yol ile havalimani ile boyamais. Bunlara oyle bi aciyorum ki, bunlari din-soylemlerle kandiriyorlar. Saf insanlarim....

14. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    4.064
    At salla bol keseden arastiran soran yok karsinda zaten. Osmanli Yavuz döneminde 18 milyon kilometre kare hükmetmis mis mis.
    Bakin Rusya devletin topraklari 17 milyon metrekare, ABD ve Cin devletleri 9'ar milyon metrekare. Türkiye Cumhuriyeti 780.000 kilometrekare. Tarafli tarafsiz tarihin en büyük imparatorlugu kabul edilen Cengin Han'in Mogol imparatorlugu en genis kapsaminda 24 milyon kilometrekareydi.

Ya insan bukadar yalanci, soytari, arsiz, hirsiz, ugursuz, ahmak, çirkef, bagnaz kisacasi pislik olur mu ya? Bi de insanlara ders verir gibi konusuyor götveren. Orada ben olacaktim-rezil olacakti allah'in ayisi

Yalani 07:14'den itibaren dinleyin

15. Hasan

Hasan
    Expand Collapse
    SarıKırmızı
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    9 augustus 2010
    Leuk Bevonden:
    3.041
    Fav. clubs:
    Galatasaray
    Fav. speler:
    Hakan Şükür
  16. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Waarom nee? Omdat in een democratisch rechtsstaat een trias politica benodigd is en in een coalitie het volk veel beter wordt vertegenwoordigd.
    In Nederland heb je nu een relatief rechtse uitslag, maar zullen ze ook D66 en Groen Links moeten inmengen om de meerderheid te behalen, wat ervoor zorgt dat het geen eenzijdig cabinet wordt.
    In Turkije halt een partij 45% van de stemmen, maar regeert het alsof het 100% bezit (fet dat als je meer dan 10% halt je niet telt slaat al nergens op) en dat wordt met de grondwetwijziging alleen maar erger, daar het cabinet direct door de president wordt gevormd. Je hebt niet eens een coalitie meer. De mening van de overage 55% gaat direct de prullenbak in en zij worden niet vertegenwoordigd.

De argumenten die in de reclames van AKP worden genoemd slaan helemaal nergens op;

- het duurt sneller om een cabinet te vormen (wat boeit dat nou weer, je halt toch al de meerderheid en het is bekend wie het cabinet vormt, bij welke verkiezingen afgelopen 20 jaar was dit een issue?)
    - het duurt sneller om beslissingen te nemen (lees: niemand werkt ons dictatuur tegen, wat te denken van een control mechanism om foute beslissingen tegen te gaan en het volk representatief te vertegenwoordigen? o wacht 55% telt natuurlijk niet mee)
    - geen last van interpellaties (lees: geen gezeik aan ons hoofd we kunnen ons gang gaan, het is toch triest dat een partij het positief vindt dat niemand het recht krijgt om hen te controleren/ondervragen?)
    - de economie wordt beter (de AKP heeft meer dan genoeg macht gehad de afgelopen 15 jaar en wat is er geworden van de economie vraag ik me af; wat heeft een vooruitgang in de economie uberhaupt te maken met de grondwijzigingen; onbekend uiteraard, maar weer loze slogans en aangezien het volk te dom is om de realiteit achter deze slogans uit te zoeken geloven ze het blind)

Sorry voor de taalfouten, maar ik zit op mijn werklaptop en spellingscorrectie werkt hier raar, geen zin om aan te passen.

17. BJK24

BJK24
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    30 september 2009
    Leuk Bevonden:
    343

Sirf bu ipnelerin yuzunden referandumu tayyip kazansin ki gelecek zamanda canlari daha cok yansin

• Like Like x 1
  18. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Su mal herife bak. Ulan Hollanda ve Almanya Turk vatandaslarini ulkeye sokmayip siktiri cekse ne yapacaksiniz?
    Oyle yapsalar bas bas bagirirsiniz amk. Cok merakliydi Hollanda ve Almanyalilar zaten senin sikik otelinde kalmaya.

• Like Like x 1
  19. Coltus

Coltus
    Expand Collapse
    Basisspeler

Lid geworden:
    5 november 2016
    Leuk Bevonden:
    285
    Mal la bunlar

20. BJK24

BJK24
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    30 september 2009
    Leuk Bevonden:
    343
    Afisin altinda da nr mutlu Turkum diyene nin yerinede Turkiyeliyim yaziyor. Bunlarin milliyetciligi de bu kadar yani

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp