Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Napoli

Discussie in 'Serie A' gestart door Cemo, 3 februari 2011.

1. Cemo

Cemo
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    11 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    AC Milan, Inter, Fiorentina derken,

Vergeten we de verrassing van de serie A van dit seizoen: Napoli, de gelijknamige club van de zuid italiaanse metropool Napels.

Napoli wordt meteen gelinkt met de god van Napels, Diego Armando Maradona. Onlangs keek ik naar een documentaire over Diego op de BBC. Gary Lineker (spits van engeland op het WK 1986) was naar Argentinië afgereisd om met Diego te praten over de wedstrijd op het WK van 86, de kwartfinale ARG-ENG waarin Diego met zijn hand en daarna die supersolo scoorde.
    Daarna kwamen beelden van een jonge Diego in Napels. UEFA cup finale, 2 serie A titels en een italiaanse beker, allen dankzij 4 jaar Diego. Het was een leuke documentaire, maar niet iets wat ik niet wist, althans tot het einde van de docu.

Toen liet met zien hoe Diego tijdens het WK van 1990 de hele stad Napels de rug naar Italië liet keren. Argentinie moest in de halve finale van het wk tegen italie in Napels, de thuisbasis van Maradona. Diego speelde daar slim op in door tijdens een persconferentie te zeggen: "napolitanen, deze dag zijn jullie misschien italiaan, maar de overige 364 dagen blijven jullie kakkerlakken". Uiteindelijk won Argentinie en waren overal in het stadion spandoeken van Diego te zien.

In het Napoli van nu, dreigt een nieuwe diego op te staan. Hij wordt (bijna) in 1 adem met Maradona genoemd, en luistert naar de naam Edison Cavani. De killer voorin bij de lichtblauwen. Scoorde tegen het kwakkelende juventus een hattrick en staat nu inmiddels op 17 doelpunten en is daarmee topscorer in de serie A. Naast Cavani, maken Marek Hamsik, Lavezzi en ook Pazienza een goede indruk. De vraag is hoe lang Napoli deze vorm vasthoudt. Gisteren werd uit van Chievo verloren, in een week dat AC Milan punten verloor. Ze staan nog wel op plek 2, maar Lazio nadert inmiddels van 3.

Even ter zijde: Uruguay heeft inmiddels een aanval om van te smullen, besef ik opeens als ik dit opschrijf: Cavani, Suarez en Forlan. Liverpool heeft heel goed gehandeld door voor 50 miljoen Torres van de hand te doen en Suarez voor de helft te halen. Die gaat Torres daar doen vergeten. Real Madrid zoekt een spits. Laat ze maar even in Italië rondkijken. Cavani bijvoorbeeld, of Mirko Vucinic bij AS Roma. Dat is ook een beest. Ik denk dat die twee de vacature van spits (in de zomer) bij Real Madrid wel met succes kunnen vervullen. Dan staat daar voor het eerst sinds RVN een echte spits.

Nu terug naar Napels:
    Ik hoop dat ze een serieuze gooi naar de titel kunnen doen. Inter Milan staat inmiddels op de excursielijst van het lokale bejaardenhuis, AC Milan parasiteert volledig op Zlatan Ibrahimovic en is aan de afdaling begonnen en van Juventus is geen schim meer over. Waarom niet? Alleen de twee clubs uit Rome (Lazio en AS) zijn serieuze concurrenten.
    Volg. week wacht Cesena thuis. Forza Napoli.

#1 Cemo, 3 februari 2011
    Laatst bewerkt: 3 februari 2011
  2. Oguz de Souza

Oguz de Souza
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    27 augustus 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    Chievoyu yenseydiler fark ikiye inecekti. Ik vind zelf Napoli een hele mooie club, al heb ik zelf meer sympathie voor AC Milan(FC Rollator).

Cavani dehset formda, su anki formuyla dünyanin en iyi 5 santrforundan biri

3. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.752
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Ik heb het meest sympathie voor Roma (tijdperk Tommassi-Totti-Batigoal) en ook een beetje Juventus door de kleuren en het middenveld met Davids en Zidane destijds. Van mij mag Napoli kampioen worden, alles beter dan Milan of Lazio.

4. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.803
    Inderdaad heerlijk team. Volgens mij heeft Cavani 3 of 4 hattricks gescoord Cemo.

Er wordt veel gezeverd over de Serie A, maar ik geniet toch van wedstrijden van Lazio, Napoli, Udinese, Palermo.. Paar heerlijke voetballers daar, Pastore, Lavezzi, Hernandez, Sanchez, Cavani, Hamsik etc. Niet te vergeten Zarate.

5. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.752
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Bugun sende birsey var Dogan kardes, Hernanes demek istedin herhalde.:d
    Hamsik is ook een goeie, alhoewel hij wel zwaar tegenviel op het WK.
    Waar ik nog wat van verwacht is Udinese de giant-killer. Staat altijd zijn mannetje tijdens topwedstrijden, maar het echte succes is er nog niet gekomen, hebben ook een heerlijke selectie met o.a. Inler, Kwame, Alexis Sanchez en Di Natale.

6. Oguz de Souza

Oguz de Souza
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    27 augustus 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    Abel Hernandez van Palermo :D

7. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.803
    Var birsey evet, ama bu postta yanlisim yok haci, Hernandez'i demek istedim, Palermo'dan[happy] . Don't look at the kusur, takimlari karisik saydim adamlari.

Ama dedigin iyi oldu, Hernaneste iyi.

Ben Roma'dan iki takimida severim. Totti, bati derken diger tarafta Claudio Lopez, Pavel Nedved...

8. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.752
    Fav. clubs:
    Besiktas
    O Lazio'yda neydi be oyle. Crespo, Veron, Nedved, Nesta, Mihajlovic, Peruzzi ruya takim gibiydi. Birde taraftararin politik durusu olmasa bende sempatiyle bakardim ya, neyse...

9. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.803
    Nedved süperdi be, çaginin en iyi orta saha oyuncularindan biri. Veron'a hastaydim, posterini asmistim anam kizmisti bu ne la kiriminale benziyor.

Maar mijn favoriete speler was Claudio Lopez. Wat een linker had die gast. Ik moest echt wenen toen hij 3-0 klop kreeg van real met valencia, ik weende thuis voor de buis en hij daar op veld[Roll.z]

10. Mariachi

Mariachi
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    4 november 2007
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Napoli diyince aklima hep Mars sponsorlu acik mavi forma'yi giymis Maradona geliyor.

11. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.752
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Lazio'ya geldiginde zaten tirtlamisti, ama Valencia'da superdi. Gerci o Valencia da apayriydi, Kily Gonzalez, Mendieta, Aimar, muthis takimdi. Hey gidi gunler hey.:d

12. Oguz de Souza

Oguz de Souza
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    27 augustus 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    Verona benzer bi tip daha var futbol sahalarinda, ne yazikki avrupa arenasina cikamadi adam akilli. Internacionalli Guinazu, tipkisinin aynisi :D

13. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.752
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Bu tarz fizigi sifir teknigi super adamlardan cok var Guney-Amerika'da. Meksika, Paraguay, Uruguay, Sili dolu bu tarz adamlarla.

14. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.803
    Peeh sen nediyon o valencia, die periode hadden ze echt de CL moeten pakken, Kily Gonzales, speedy gonzales idi masallah!
    Zenci vardi birtane sagbek Angloma, yanlis hatirlamiyorsam hep tip tip ayakkabi giyinirdi. Ruben Baraja, Pellegrino, Djukic, Farinos, aynen ey gidi günler[happy]

15. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.803
    Sili derken gerçekten birkaç süper oyunculari varda DKda.

16. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.893
    Binnen 5 minuten teruggekomen vanuit een 0-2 achterstand. Twee x gescoord uit een standaardsituatie. Het stadion in Napels ontploft, heerlijke sfeer, wat een mooie club man.

17. Oguz de Souza

Oguz de Souza
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    27 augustus 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    Mascara fena pozisyonu harcadi az önce, 3 oluyordu

18. Oguz de Souza

Oguz de Souza
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    27 augustus 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    Hehehe 2-3 oldu, çok fena maç ya.

Lazio'nun bir golü de verilmedi.

19. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.893
    100% goal van Lazio niet gegeven, zelfde situatie als op het WK met Engeland.

derken 2-3 Lazio, manyak mac oluyor

20. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.893
    neler oluyor yahu , penalti Napoli ve kirmizi kart Lazio

3-3 Cavani

Deel deze pagina!