Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Het grote VP-boeken topic

Discussie in 'Discussie-Algemeen' gestart door Erdogan, 5 april 2006.

1. Erdogan

Erdogan
    Expand Collapse
    Guest

Persoonlijk lees ik niet heel vaak boeken, maar ik heb vorige week de biografie van clarence seedorf als kado gekregen van een kennis.

Ik had in het weekend niks te doen, dus ben in het weekend aan het boek begonnen en tot mijn verrassing ben ik er in 1 dag doorheengekomen, ik vond eigenlijk een heel goed boek, ondank dat ik geen echt boek persoon ben.

Als je van voetbal houdt is dit een heel mooi boek om te lezen.

Een echte aanrader dit boek, je kan hem hier bestellen als je wilt. (p.x_)

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enf...00&Section=BOOK

2. kemie

kemie
    Expand Collapse
    Guest

Wat heb ik aan de Biografie van Clarence Seedorf..?
    Overigens weet ik bijna zeker dat hij zielig gaat zitten doen over die gemiste strafschop blabla (.h.h.u)

3. Erdogan

Erdogan
    Expand Collapse
    Guest

O als je niet wilt lezen kan je dat ook op een normale manier zeggen ofnie, en het is niet een boek van zielig doen of zo, het is een intressant boek over het in de top van het voetbal er aan toe gaat.

4. Gloria_Audace

Gloria_Audace
    Expand Collapse
    Guest

... of stoer doen over de 5 CL-finales en 3 bekers.. ?

5. Cemo

Cemo
    Expand Collapse
    Guest

Ik heb onlangs een goed boek gelezen

De vliegeraar van Khaled Hosseini. Het gaat over een afghaan die naar de VS is gevlucht en er achter komt dat de zoon van zijn bediende in Afghanistan zijn broertje is. Als hij teruggaat naar Afghanistan om zijn broertje te vinden, komt hij erachter dat hij door de Taliban is neergeschoten en onderneemt hij pogingen de zoon van zijn broer mee naar de VS te nemen.

Erg emotioneel verhaal, ik raad iedereen aan om dit boek te lenen/kopen en gelijk te lezen. Zelfs als je totaal niet van lezen houdt zul je dit boek goed gaan vinden.

Zie deze link http://www.debezigebij.nl/boekboek/show/id=40346

6. Tschai3

Tschai3
    Expand Collapse
    Guest

Ik lees vaak, veel en regelmatig boeken: sf & fantasy. Mijn vrouw noemt het de 'sacma sapan' genre (qwqmz)

Mijn 'nick' komt ook van een van mijn favourite boeken van mijn favourite schrijver: 'Tschai, de waanzinnige planeet' van Jack Vance.

Ik kan verder alle werken van Jack Vance, Robert Jordan, Terry Pratchett en George RR Martin aanraden. Uiteraard als je SF&F zou willen lezen.

7. FB1907

FB1907
    Expand Collapse
    Guest

Ze hebben een film van dat gemaakt(ongeveer hetzelfde) door Afgaanse mensen.
    Het film heet Tarss en komt binnenkort in de bioscopen(weet niet zeker of hij hier in Nederland ook uitkomt)

Wat interessant is dat mijn chef op werk mij 3 dagen terug vertelde dat hij in een film heeft gespeeld als Vader van die jongens.
    Hij is regelmatig te zien in de film van begin tot einde.
    Ik stond met open mond te luisteren..

De maker van dat film is een famillielid en vandaar dat hij opgeroepen was voor dat film.
    Ook heeft hij foto's meegenomen en laten zien tijdens openamen van het film en een grote Poster van het film.

Hij vertelde mij ongeveer hetzelfde verhaal wat jij in dat boek hebt gelezen.

Ik dacht dat hij in het begin een grap ofzo maakte , maar hij heeft famillie in Amerika die dat opleiding ofzo hebben afgerond.. (.h.h.u)

En als dit film een succes word , gaat hij wonen in Amerika voor meerdere films (qwqmz)

8. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

De autobiografie van Paolo Di Canio. Zeer leerzaam en vermakelijk, met allerlei leuke anekdotes en interessante weetjes over de clubs waar hij gevoetbald heeft en ex-collegas. Te bestellen via www.amazon.com, de NL-versie dan. Een Turksche versie bestaat nog niet, tenzij Hincal Uluc met een vertaling bezig is.

(.h.h.u)

9. Gokhan-Unal

Gokhan-Unal
    Expand Collapse
    Guest

--edit--
    (tntn>_)
    Hou je in svp...
    Beschouw dit als een officiele waarschuwing!

10. Kara-Davut

Kara-Davut
    Expand Collapse
    Guest

Schitterend boek.

Zijn relatie met Capello en zijn transfer naar Real Madrid zijn interessant om te lezen. De verhalen rond Toshack zijn ook interessant.

En natuurlijk ook de kabel gebeurtenissen.

Een zeer boeiend boek die ik zonder te stoppen uit had gelezen.

11. AFCAJAX

AFCAJAX
    Expand Collapse
    Guest

Misschien is het boek van Winston Bogarde wat voor jullie.

''Deze neger buigt voor niemand''

12. Kara-Davut

Kara-Davut
    Expand Collapse
    Guest

Ben benieuwd naar deze boek.

Winston Bogarde heb ik altijd al een interessant iemand gevonden. Een jongen van de straat. Die aan de top van de voetballerij zat, maar niets aan zijn mentaliteit veranderde.

Hij had schijt aan alles en iedereen. Sloeg een keer bijna een journalist in elkaar. Kreeg bij Chelsea geen rugnummer, deed mee met de D'tjes, maar verdiende gewoon 60.000 euro per maand, alsof 't niets was.

Geweldig.

Binnenkort zal ik 'm zeker lezen.

13. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

Ik ben geen fan van jankerds en klagers. Bogarde is zo een janker. Komt ie na de publicatie van zijn boek in het programma Barend en Van Dorp en loopt ie te vertellen dat zwarte voetballers gedsicrimineerd worden. Haha. Ulan, je ziet in het betaalde voetbal ALLEEN maar zwarte voetballers.

Bogarde zelf verdiende ieder jaar 4 miljoen bij Chelsea en voetbalde niet. Hij kon een vent zijn en zijn contract afkopen en naar een andere club gaan waar ie wel kon voetballen. Maar nee, als een echte verslaafde geldwolf bleef hij daar. En dan praten over discriminatie. Siktir git lan. Door zulke hypocrieten ga ik juist discrimineren.

14. kemie

kemie
    Expand Collapse
    Guest

Je hoeft niet zo opgewonden te reageren, maar aan de andere kant geef ik je toch wel gelijk (.h.h.u)

15. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

De Griezelbus van Paul van Loon (h_xy) (hpqMme)

16. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.910
    De Flits van Ronaldinho door Frank Raes.

Ik lees veel boeken in mijn vrije tijd. Deze week koos ik eens voor wat anders. Het werd De Flits van Ronaldinho geschreven door Frank Raes, wel bekend onder de belgische leden denk ik. het boek gaat over de voetbalwereld, over een aantal spelers, persconferenties, Heizeldrama, goede en slechte coaches enz...

Ik wou een stukje neerschrijven over Adriano, en Micoud enz. Dit stukje schreef hij 2 jaar geleden dus hou er rekening mee.
    Een heerlijk stukje om te lezen...
    Veel plezier

De onbewogen beweger
    De CL-campagne 2004-2005 was geen feest voor A'lecht. Paarswit verzamelde in 6 wedstrijden geen enkel punt en incasseerde 17 goals. Huga Broos' haren werden er nog grijzer van. Hij zou het seizoen niet volmaken. De verslaggevers konden zich gelukkig nog optrekken aan het spel van de tegenstanders. Bij Inter Milaan was Adriano een ontdekking, bij Werder Bremen was het genieten van Johan Micoud...

Voetballers die met 1 ingeving of beweging de tegenstander op het verkeerde been zetten, ze zijn schaars. Voetballers die zich verheffen boven de trainerspeptalk dat" we met zijn allen winnen of verliezen", ze lopen niet dik. Tijdens de CL-wedstrijden van A'lecht eind 2004 hebb ik er 2 aan het werk gezien. 2 Totaal verschillende talenten die op hun ééntje een wedstrijd kunnen doen kantelen: Adriano van Inter en Micoud van Werder.

Na Romario, Rivaldo en Ronaldo heeft Brazilië Leite Ribeiro Adriano aan dewereld gegeven. Hij is 22 en completer dan zijn 3 grote voorgangers. Romario was de slimme doelpuntenmachine, Rivaldo het onvoorspelbaar genie, Ronaldo de vleesgeworden versnelling. Maar hun uitzonderlijk talent hield ook beperkingen in, maakte hen ook kwetsbaar. Romario verloor zijn waarde zonder goals, Rivaldo verloor zich in eigenzinnigheid, Ronaldo verloor zijn zin voor samenspel. Adriano vertoont weinig zwakheden. Nadat zijn team in het eigen Mestalla stadion met 1-5 werd vernietigd door Inter, zei Valencia-coach Ranieri: "Adriano heeft e kracht van Riva, de alertheid van Van Basten en het opportunisme van Romario. Ik heb nooit een aanvaller met zoveel talent aan het werk gezien". Nog 2 citaten. 1 van Inter-voorzitter fachetti: "In 1 beweging bundelt hij techniek, kracht, lef, balgevoel en koelbloedigheid. Hij herinnert me aan Pélé." Eén van ploegmaat Vieri: "Ik heb nog nooit iemand zo hard weten te trappen."
    Uitzonderlijk is hoe Adriano zijn power combineert met een sierlijke, elegante baltoets. Hij gebruikt zijn enorme lijf (1m92, 88kg) niet om te beuken, wel om de bal af te schermen en gebruikt daarbij zeer rigoreus alleen zijn linkervoet. Hij valt nog liever om dan zijn rechter aan te spreken. Zijn timing en balans zijn adembenemend. Bij een tackle kaatste Pär Zetterberg gewoon terug, als een springveer. Adriano is niet van de bal te zetten maar laat zich tegelijk veel gemakkelijker in het samenspel betrekken dan r,R en R. Hij werkt harder en scoort zowel met de hoofd als met de voet. de Gouden Bal ligt in de wachtkamer...

Micoud volgt later...

17. Razzerian

Razzerian
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    525
    Fav. clubs:
    Beşiktaş JK
    Fav. speler:
    Sergen Yalçin
    Frank Raes is niet iemand die op mijn kerstmis lijstje staat, het is een partijdige en oppervlakkige man.

Hij probeert zijn voorkeur voor Anderlecht te verbergen maar steeds weer kun je hem er op betrappen hoe de speles van RSCA ophemelt en die van nu dit jaar Genk afbreekt.

"komen ze toch niet wat te kort?" over Genk dan

"Ze barsten van het talent" over Anderlecht dan... terwijl Anderlecht misschien wel mag "barsten" van het talent, Boussoufa, Biglia noch één van de andere "geweldige" voetballers zie ik in een constante lijn presteren.

Zijn commentaar tijdens wedstrijden vind ik ook maar niets... zijn soms denigrerende toontjes zijn werkelijke om het bloed van onder je nagels te krijgen en dan zijn oppervlakkige ophemelingen over bepaalde spelers(bijvoorbeeld Timmy Simons "die kan toch wel mee bij Real Madrid" of Stijn Stijnen "de onbetwiste nummer één van België"(vijf maanden later wordt hij door iedereen met de grond gelijk gemaakt)).

Kemie ga een andere boek lezen vriend...

18. Razzerian

Razzerian
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    525
    Fav. clubs:
    Beşiktaş JK
    Fav. speler:
    Sergen Yalçin
    Frank Raes is niet iemand die op mijn kerstmis lijstje staat, het is een partijdige en oppervlakkige man.

Hij probeert zijn voorkeur voor Anderlecht te verbergen maar steeds weer kun je hem er op betrappen hoe de speles van RSCA ophemelt en die van nu dit jaar Genk afbreekt.

"komen ze toch niet wat te kort?" over Genk dan

"Ze barsten van het talent" over Anderlecht dan... terwijl Anderlecht misschien wel mag "barsten" van het talent, Boussoufa, Biglia noch één van de andere "geweldige" voetballers zie ik in een constante lijn presteren.

Zijn commentaar tijdens wedstrijden vind ik ook maar niets... zijn soms denigrerende toontjes zijn werkelijke om het bloed van onder je nagels te krijgen en dan zijn oppervlakkige ophemelingen over bepaalde spelers(bijvoorbeeld Timmy Simons "die kan toch wel mee bij Real Madrid" of Stijn Stijnen "de onbetwiste nummer één van België"(vijf maanden later wordt hij door iedereen met de grond gelijk gemaakt)).

Kemie ga een andere boek lezen vriend...

19. Nouma

Nouma
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    8 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nasil yendik ama Bruggeyi :D

Ljuboooo.

20. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.910
    ????[happy] [happy] Ai dont understent[happy]

Omdat ik nog voor Genk nog voor A'lecht symphatie heb, doet het mij niet zoveel eigenlijk. In dit boek praat hij ook meer over Europese spelers, clubs en trainers, dus niet veel over A'lecht.
    Ik vind zijn stem prachtig om commentaar te geven, net zoals die Engelse op BBC, maar in het NL.[happy]
    Maarjah, ieder zijn smaak hé Kaan abey[happy]

#20 Florya, 23 april 2007
    Laatst bewerkt: 23 april 2007

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp