Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Dienstplicht afkopen voor 1000 euro

Discussie in 'Discussie-Algemeen' gestart door hiblabla, 26 augustus 2016.

1. hiblabla

hiblabla
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    7 november 2006
    Leuk Bevonden:
    66
    Beste leden,

Wellicht bekend is het vanaf heden mogelijk om je dienstplicht af te kopen voor 1000 euro. Het geld ligt hier klaar en wil zo spoedig mogelijk gebruik maken van deze mogelijkheid gezien de onrustige situatie in Turkije (Maar sta altijd gereed voor mijn land wanneer het echt nodig is). Hebben jullie ervaring met deze nieuwe regeling? Wat heb je allemaal nodig voor je aanvraag? Ik ben momenteel 4,5 jaar in dienst wat sinds 2 jaar een vastdienstverband is geworden. Op de website vam de Turkse overheid (https://www.konsolosluk.gov.tr/Procedure/ShowProcedureDetail/?procedureId=5&procedureDetailId=5035) staat o.a het volgende:

Er wordt een eis gesteld van 1095 dagen. Zijn dit de dagen waar je echt gewerkt moet hebben of is dit simpelweg het aantal dagen waar je bij een bedrijf in dienst bent (dus inclusief weekenden en vakanties enz)? Alvast bedankt. :)

2. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    2.994
    Totale aantal dagen dat je in dienst bent. Er bestaat geen werkgeversverklaring die aangeeft hoeveel dagen je in totaal hebt gewerkt voor die baas. Dat is ook niet van belang trouwens, het aantal gewerkte dagen doet er niet toe. Al heb je maar 1 dag per jaar gewerkt is het ook goed, als je maar in totaal 1095 dagen in dienst bent geweest. Er wordt dus gekeken naar startdatum en heden, als het minimaal 1095 dagen is is het voldoende, zo niet moet je nog even wachten

Ik heb een afspraak gepland staan in december. Als er mensen zijn die willen afkopen raad ik ze aan om nu alvast een afspraak in te plannen via de site van het consulaat

#2 AssAssiN, 26 augustus 2016
    Laatst bewerkt: 26 augustus 2016
  3. hiblabla

hiblabla
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    7 november 2006
    Leuk Bevonden:
    66
    Bedankt :) Zijn er nog andere documenten die je moet meenemen? Turks paspoort, NL Paspoort? Pasfoto's?

4. Hasan

Hasan
    Expand Collapse
    SarıKırmızı
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    9 augustus 2010
    Leuk Bevonden:
    2.992
    Fav. clubs:
    Galatasaray
    Fav. speler:
    Hakan Şükür
    Nu we het er toch over hebben, er zijn 11 politieagenten dood.

5. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    2.994
    Turks paspoort, NL paspoort, internationale werkgeversverklaring (+kopie), internationaal uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie waarop de datum waarop je de NL nationaliteit hebt verkregen vermeld staat (+kopie), 2 pasfoto's, Turkse nufus cuzdani (kimlik). Van alle bladzijdes in je beide paspoorten waarop reisstempels staan moet je 2 kopietjes maken.

6. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    2.994
    Wat bedoel je te zeggen?

7. Hasan

Hasan
    Expand Collapse
    SarıKırmızı
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    9 augustus 2010
    Leuk Bevonden:
    2.992
    Fav. clubs:
    Galatasaray
    Fav. speler:
    Hakan Şükür
  8. Hasan

Hasan
    Expand Collapse
    SarıKırmızı
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    9 augustus 2010
    Leuk Bevonden:
    2.992
    Fav. clubs:
    Galatasaray
    Fav. speler:
    Hakan Şükür
    Zo zielig jij.

9. ahmetBJK

ahmetBJK
    Expand Collapse
    Winnaar VP Toto 2010-2011
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    7 juni 2009
    Leuk Bevonden:
    1.442
    Fav. speler:
    Quaresma
    Document die je bij je eventuele verlenging tot 38 jaar heb gekregen. Als je niet hebt verlengd hoeft dat natuurlijk niet.

10. hiblabla

hiblabla
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    7 november 2006
    Leuk Bevonden:
    66
    Oke bedankt allen. Ik ga de documenten regelen :)

11. Mustafa

Mustafa
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    14 augustus 2006
    Leuk Bevonden:
    521
    waar kan je een afspraak inplannen? sitenin ismi ne?

12. hiblabla

hiblabla
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    7 november 2006
    Leuk Bevonden:
    66
  13. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.882
    Pjeeh 38. Ben 38 olana kadar kesin kiyamet kopar.

14. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Ben hallettim. Kimlik, pasaport, kopyalar ve is kontratini aldim. En een uittreksel uit de site van uwv waarin staat hoeveel dagen je werkt. Parayi cash alma, rotterdamin karsisinda abn ve rabo var. Verecekleri is bankasi hesabina yatirip afschrifti bewijs olarak istiyorlar. Hatta banka hesabini internetten bulup bir gun evvelden yatirabilirsin. Konsolosluktsn bankanin orijinal muhuru falan diyorlar da banka da basmiyorum. Sikerim muhurunu sene 2016 amk dedim kabul ettiler.
    Onun disinda orada islerini hallettikten onlar trye bildiriyor ve sonra trde kutugune bagli askerlik subesinden askerlikten muaf belgesi aliyorsun. O da zor bis is degil, sadece nufus cuzdani istiyorlar o kadar.

• Dislike Dislike x 1
  15. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Onun disinda sunu da soylemeden edemeyecegim; bedelli islemi kolay oldu, ama orada bildigin okuz calistiriyorlar. 1 kere biriyle tartismadan, sikinti yasamadan gidip geldigimi hatirlamiyorum.

Gittigimde veznede bedelli askerlik odemesi icin geldim dedim, numara verdi.

Yukarida siram geldiginde adama belgeleri verdim, anlattim boyle boyle. Adam dedi ki gba uittreksel yok. Ben de dedim ki sitenizde bu yazmiyor (1 hafta evvelden iyice bakip toplamistim herseyi bu sefer sikinti olmasin diye). Vezneye yapistirdigi kagidi gosterdi. Ben de dedim internette yazmiyor. Yaziyor dedi. Ben de dedim ki ac o zaman internetini goster; gosteremem dedi isim gucum var. Dedim o kadar yol geldik izin aldim isten; o zaman gemeenteyi ara bize kopyayi maille atsinlar dedi. Ben dedim gemeente oyle sey yapar mi, adam inat etti yapar diye. Ben de inat ettim aradim gemeenteyi; tabii ki gondermediler; mahmutpasa degil orasi amk, oyle is mi olur.

Adamla bir daha muhattap olmak istemedim, gittim baska birine sordum, anlattim. Arkadas galiba yanlis anlamis gba uittreksel lazim degil dedi. Numaranizi verin ben yardimci olayim dedi. Numarayi verince size yanlislikla bedelli basvurusu numarasi vermisler, arkadas da sizi dinlememis numaraya bakip konusmus o yuzden yanlis bilgi vermis dedi. Gba uittreksel askerlik uzatma basvurusunda lazim oluyor, odemede degil dedi. Numarada zaten dov.ask. yazdigi icin ne oldugu da belli degil, ben de cakmadim tabii. Ben size yardimci olamam yeni numara almaniz gerekir dedi. Aslinda o da sacma cunku kendi hatalarini kendileri telafi etmeli ama neyse dedim, adam yine yardimsever olumlu diye asagi indim.

Veznede onden hemen girdim araya, adam siraya girmen gerekir dedi. Girsem kafadan 1 saat bekle amk. Ben de adama dedim siz yanlis numarayi verdiniz yukarida yardimci olmuyorlar yeni numara veriin dedim. Adam tamam dedi verdi, ama sonra siz de bir daha dogrusunu soylerseniz sikinti olmaz dedi. Ben de sinirlendim ben dogru soyledim niye geldigimi bilmiyormuyum acin kamera kayitlarina bakalim dedim, inadina usteledim. Hatta randevu aldim zaten bedelli askerlik odemesi basvurus diye check etti herif kendi amk. Ama usendi ve hatali oldugunu bildigi icin uzatmadi; biz de insaniz olabilir boyle seyler falan dedi. Ben de o kadar laf edeceginize bir kusura bakmayin deseydiniz zaten halolurdu, ben size birsey demedim, siz usteleyip uzattiniz dedim. Bon bon bakti yukari ciktim. Bir daha siraya girip hallettim.

Sonucta bir okuz dinlemeyip yanlis numara verdigi icin, baska bir okuz insanin lafini dinleyecegine kagida baktigi icin, yine birinci okuz hatasini kabul etmek yerine uste cikmak istedigi icin sinir oldum amk.

• Like Like x 3
    • Dislike Dislike x 1
  16. hiblabla

hiblabla
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    7 november 2006
    Leuk Bevonden:
    66
    Leden, het is bijna zover. Binnenkort koop ik hopelijk mijn dienstplicht af. Ik heb nu het volgende geregeld:

- 2 pasfoto
    - kopie paspoorten en kimlik
    - werkgeversverklaring in het Engels
    - Uittreksel van de gemeente in het Turks.

Dit is toch genoeg? Hoe zit er met betalen? Moet je dat contant meenemen?

17. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    2.994
    ik heb ter plekke betaald met internetbankieren via mn tel. Je krijgt een bank rek nummer en betalingskenmerk van ze. Wel je identifier van je bank meenemen.

Als je hebt betaald maak je er een screenshot van en zend je die per mail naar een emailadres van ze.

Je moet niet alleen kopieeen van de voorzijden van je paspoorten meenemen, ook kopieeen van paginas waar reisstempels van in- en uitreizen van Turkije op staan.

18. hiblabla

hiblabla
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    7 november 2006
    Leuk Bevonden:
    66
    Dank, kopiëen ben ik niet bang voor, olmadi orada kopyalariz. Belangrijk is dat ik alle benodigde documenten bij me heb. Maar alles lijkt dus in orde. Dank!

19. Ibrahim Paşa

Ibrahim Paşa
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 augustus 2011
    Leuk Bevonden:
    2.037
    Fav. clubs:
    SS Lazio Roma
    Fav. speler:
    Giorgos Katidis
    Mijn Turkse paspoort is verlopen. Ik heb nog die oude Zwarte paspoort, die oude versie.

Ik heb het nooit laten vernieuwen omdat ik hem zo mooi vind. Ik kom Turkije altijd binnen met Turkse kimlik en NL paspoort.

En ik heb 26 januari afspraak staan voor voor askerlik.

Gaan ze me dan weigeren te helpen?

20. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    2.994
    Nee, ik had ook hetzelfde

TR paspoort is niets anders dan reisdocument

T.C. kimlik is bij dit soort aangelegenheden het belangrijkste document die je in bezit moet hebben

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp