Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

De onvergetelijke reis naar Istanbul

Discussie in 'Algemeen Blogs' gestart door Florya, 4 mei 2010.

1. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.925
    Beste leden,

Een tijdje terug ben ik zoals jullie wel weten naar Istanbul geweest. Ik wou er een verslag van maken met foto's, maar de foto's zijn lang uitgebleven (ik had geen toestel dus moest wachten). Nu heb ik ze, dus ben ik aan het werk gegaan. Ik hoop dat het de moeite waard zal zijn, veel leesplezier.

We vertrokken zondagnacht vanuit Köln-Bonn met Pegasus Airlines naar Istanbul. Als ik er aan terugdenk, dan voel ik die spanning nog steeds. Naar Istanbul gaan is iets, maar met 17 vrienden gaan is toch ietsje extra. Onze leeftijden waren verschillend, maar we hadden een hechte band omdat we al vaker activiteiten gepland met onze vereniging Anadolu.

Na een vlotte vlucht waren we omstreeks 6u in Turkije. Na al het gedoe met paspoorten etc was het ongeveer 7u dat we echt vrij waren. Ik weet nog dat ik mijn eerste adem diep inhaleerde tot alle cellen gevuld waren met zuurstof toen de deuren van Sabiha Gökçen Hava Limani openden. Het weer was geweldig. Wat had ik mijn land gemist. We hadden een busje geregeld die ons naar het hotel zou brengen. Er stond een mijnheer op ons te wachten, hij belde en een wit busje kwam voor ons staan. Je weet wel, van die busjes die net iets groter zijn dan een Dolmus, maar iets kleiner dan de bussen die wij kennen. Ik heb ze tot nu toe alleen in Turkije gezien eigenlijk. We gooiden de baggage in de kofferruimtes en gingen in de bus zitten. Ik ging vooraan zitten. De chauffeur zette de radio aan. Toeval of niet, het liedje Bekle Bizi istanbul van Edip Akbayram begon. Ik was in de wolken, zo ook de chaffeur. Hij zong lekker mee alsof hij de toerist was. De zon scheen geweldig boven Istanbul. Snel maakten we weer kennis met het Turks verkeer. Achteruit rijden op de snelweg, pinkers? Nog nooit van gehoord! Eigen rijbanen creëren etc. Na een uur stonden we aan de bogaziçi brug en kregen we een magistraal zicht over Istanbul. Genieten was het.
    Al snel waren we bij ons hotel in Sirkeci. Een proper hotel met echt fantastisch personeel. We mochten even een dutje doen, ontbijten en al gauw waren we op pad. Onze eerste activiteit op de planning was een boottochtje. Net voor het historisch treinstation van Sirkeci (Orient Express) staan er van die lui die foto's hebben van luxe cruiseships om hun vissersboot-tochtje te promoten. Uiteindelijk hebben we een tocht van anderhalf uur gemaakt op de Bosporus. Snel er na zijn we op de Galata Toren gegaan. Wat een geweldig uitzicht! Na nog wat kleine bezichtigingen en een maaltijd in het tarihi Sultan Ahmet köftecisi waren de batterijen leeg. Sommigen zijn al vroeg in bed gekropen, wij zijn met een paar voor het hotel blijven hangen. De sfeer alleen deed me al deugd. simiiiitçiiiiiiiii, abeee mis gibi kuruyemis var kuruyemiiiiiiiiissss. Met wat Narcijl en nootjes hebben we de 1ste nacht in het magische Istanbul afgesloten.

De 2de dag waren we weer vroeg uit de veren, snel een ontbijtje en we waren op pad. Op wandelafstand stonden de 2 hoofdrolspelers, de aya sofya en de Sultan ahmet moskee. Allebei geweldig, gewoon fantastisch. In de Sultan ahmet stonden er zuilen zo breed als Hulk. Hoe kunnen ze het zo gemaakt hebben in die tijd..
    Vlakbij stond het Yerebatan Sarnici. Superieure sfeer daarbinnen. In de avond dan weer dikke pret.

Woensdag stond het kapali çarsi op het programma. gez gez bitmiyor. Ik heb daar een saz voor mijn broertje gekocht. Zo een tocht put je uit man, ongelooflijk! Na de middag zijn we naar Taksim(!) gewandeld. Amusement genoeg daar op de Istiklal Caddesi. Taksim meydaninda bir kestane yedik, daarna een avondmaal in een bekend eethuis. Het was van Urfa, ik weet niet meer hoe het heet. Er hingen foto's van bekendheden die er waren geweest. Terwijl ik genoot van mijn Acili urfa kebabi keek ik naar Manisa-Fb. Wat een lekkere goal van Alex was dat. Ondertussen was het al goed laat, we waren uitgeput dus namen we de bus naar Eminönü. Daarna wat hangen onder in het hotel, terrasje, ayran, narcijl etc.

Donderdagvoormiddag gingen we naar het Topkapipaleis. Daar staan echt wel zeer zeer belangrijke voorwerpen. De staf van Hz. Musa, sakal-i serif etc. Na de middag waren we vrij. Ik ben met enkele vrienden op de taxi gesprongen richting Asy. Yikilmadan önce dokunmam lazimdi. In de gsstore heb ik nog een Metin Oktay shirtje gekocht en een mooie hemd. Na Mecidiyeköy zijn we nog naar Taksim geweest, dan Nisantasi, vervolgens weer naar het hotel. Nog eentje gaan drinken etc.

Vrijdag zijn we eerst naar het sultan ahmet moskee gegaan voor het vrijdaggebed. Yanimizdaki Belçikalilar bile duygulanmis okunulan ezandan, o derece..

Daarna zijn we met de metro naar Kabatas gegaan. Ordan kosarak Inönüye gittim, yanindan geçerde ugramazmi benim gibi FUTBOL asigi. We zouden naar het Dolmabahçe gaan, maar die zouden we niet halen omdat de buschauffeur vroeger wou vertrekken. Met de bus naar het Rumeli Hisari. erg eng op de hoge trappen zonder leuning! dan te voet de kust af. bebek, Ortaköy etc. geweldige plaatsen..

Dan zijn we naar de vlieghaven vertrokken. Vlucht ging niet door, geen hotels meer voor 17, 3 naar sakarya, 4 naar familie, 1 naar Düzce en wij met 7 in een rot hotel. Na 2 dagen weer allemaal samen in het oud hotel, dan zitten wachten tot we terug konden.

Het was een superieure reis. Ik ben er al 3x geweest, ik word steeds opnieuw verliefd...

Bekijk bijlage 296
    Bekijk bijlage 297
    Bekijk bijlage 298
    Bekijk bijlage 298
    Bekijk bijlage 300
    Bekijk bijlage 301
    Bekijk bijlage 302
    Bekijk bijlage 303
    Bekijk bijlage 304
    Bekijk bijlage 305
    Bekijk bijlage 306

Bekijk bijlage 307

Bekijk bijlage 308

Bekijk bijlage 309

Bekijk bijlage 310

Bekijk bijlage 311

Bekijk bijlage 312

Bekijk bijlage 313

• Like Like x 1
  2. Karizma-TS

Karizma-TS
    Expand Collapse
    Trabzonsporlu

Lid geworden:
    7 oktober 2009
    Leuk Bevonden:
    594
    Sende baya kaptirmissin kendini Istanbula, yasin kac bilmiyorum ama bence sen 4-5 seneye yerlesirsin Istanbula yoksa Ist. askindan olürsün : D

3. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.925
    4 jaar is te vroeg, pak op mijn 50ste als ik nog leef[:))]

4. Karizma-TS

Karizma-TS
    Expand Collapse
    Trabzonsporlu

Lid geworden:
    7 oktober 2009
    Leuk Bevonden:
    594
    Als je er zo van houd waarom wacht je tot je 50ste, als ik ben afgestudeerd ben ik hier weg. Je leeft maar 1x, en die leven wil ik in de hemel op aarde doorbrengen.

5. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Administrator

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.121
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Fav. speler:
    Şifo Mehmet
    Karizma, birak herkes istedigini yapsin, karismayalim :)

Leuke tekst Florya, ik krijg ook de kriebels nu! Bir gitmek nasip olmadi arkadas, ama olacak insallah. Hayirlisiyla tabi..

Inönü fotografi nedense en güzeli. [Whsixzle]

6. Karizma-TS

Karizma-TS
    Expand Collapse
    Trabzonsporlu

Lid geworden:
    7 oktober 2009
    Leuk Bevonden:
    594
    Ben kimseyi zorlamiyorum birseye, muhabbet olsun diye dedim yani.

7. Wakizashi

Wakizashi
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    7 april 2008
    Leuk Bevonden:
    691
    Istanbul is inderdaad hemel op aarde, er wonen zou echt magisch zijn.

8. Mine

Mine
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    3 september 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke tekst Florya, ik leefde helemaal mee!

ASY gitmisin, Inönü'ye gitmisin, SS'de gitmemekle ayip etmisin ama..

9. Florya

Florya
    Expand Collapse
    Swiss Guard
    Moderator

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    3.925
    Ik ging het juist posten. Ik wou meer gaan dan de Fenerli's, maar we zouden vroeg op moeten, daarom wilden zij niet. Yanlizda olmaz. Benim her takima sevgim ayridir[berkut]

10. Meteej

Meteej
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    1 juni 2006
    Leuk Bevonden:
    781
    Fav. clubs:
    Fenerbahçe S.K.
    Florya geweldig. Ik wil ook naar Istanbul, kan er geen genoeg van krijgen.
    Nisantasi, Ortakoy en vooral Bebek.

Istinye Park is ook een aanrader als je goed wilt shoppen [happy]

11. NusretS55

NusretS55
    Expand Collapse
    55
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    1 september 2008
    Leuk Bevonden:
    566
    Istanbul ! Her sene gidiyom, mumkun olsa da 3 ay'da bir gidebilsek, hele su Ramazan'in havasini orda tatmak ap ayri birsey olmali. Sultan Ahmet'in onunde orucunu acmak super birsey.

De cultuur die de stad uitstraalt, de levendigheid in de stad, is nergens anders ter wereld gelegen. Prachtige stad.

Mooi stuk tekst. Istanbul'u bize tekrar yasatigin icin sagol. Ellerine saglik.

12. Olic90

Olic90
    Expand Collapse
    Jeugdspeler

Lid geworden:
    11 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik woon zelf in Istanbul, en ik snap echt niet wat mensen zo denderend vinden aan Istanbul. Misschien omdat ik het gewend ben, dat ik er niks meer aan vind. Maar ik vind het gewoon een normale stad, en natuurlijk zijn Istinye Park en Astoria leuke winkelcentra maar dan nog, het blijft voor mij gewoon een normale stad met teveel mensen en teveel drukte.

13. ultrAsGS

ultrAsGS
    Expand Collapse
    Jeugdspeler

Lid geworden:
    24 oktober 2009
    Leuk Bevonden:
    12
    Hoelang en waar woon je dan precies ?

14. Meteej

Meteej
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    1 juni 2006
    Leuk Bevonden:
    781
    Fav. clubs:
    Fenerbahçe S.K.
    Je kent de waarde van iets, als je het eenmaal kwijt bent. Istanbul is de hoofdstad van de wereld, in mijn ogen. Istanbul is alles, het bevredigd al mijn wensen, vervult al mijn behoeftes.

15. Kral

Kral
    Expand Collapse
    Şüpermoderatör
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    11 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    98
    Fav. clubs:
    Galatasaray
    Fav. speler:
    CR7
    Dogruya dogru egriye egri, disaridan Inönü harika. Belestepe, protokolun girisi, asimetrik tribünlerin vs vs. Ama Galatasarayli olunca Ali Sami Yen'in içi bambaska.

Eylül'de GS-BJK ve BJK-Man Utd maçlarina gittim ve neden futbolumuzun degilde tribünlerimizin konusuldugunu daha iyi anladim...

16. Olic90

Olic90
    Expand Collapse
    Jeugdspeler

Lid geworden:
    11 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik woon d´r al heel lang. Voordat ik werd geboren trok mijn tante naar Istanbul, en ja daar leven we nu dan. Ik woon trouwens in Seyrantepe, tegenover de nieuwe voetbalstadion van Galatasaray.

17. Tschai

Tschai
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    27 maart 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Muhahaaa....dat geldt voor alle plekken: de inwoners zien de pracht niet meer door de waan van de dag.
    Cq alles wat je van ver haalt/bezoekt is mooier dan het werkelijk is.

Istanbul staat ook op mijn lijstje van steden, die ik bezocht wil hebben.

18. Karizma-TS

Karizma-TS
    Expand Collapse
    Trabzonsporlu

Lid geworden:
    7 oktober 2009
    Leuk Bevonden:
    594
    Istanbul heeft een geschiedenis die geen enkel stad in de wereld heeft.

Ooit vocht de wereld om Istanbul in handen te krijgen.

Wij moeten trots zijn dat we over een stad als Istanbul heersen.

Istanbul bizim oldugu için çok sansliyiz, Istanbul bizim dünyaya karsi elimizde olan en degerli seylerden biridir.

Kiymetini bilelim.

19. Eros

Eros
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    27 januari 2007
    Leuk Bevonden:
    744
    Fav. clubs:
    Galatasaray
    Fav. speler: