Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Besiktas - Valerenga (05-11-1998)

Discussie in 'Beşiktaş JK' gestart door BJKMaster, 9 februari 2016.

1. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Administrator

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.136
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Fav. speler:
    Şifo Mehmet
    Een onvergetelijke wedstrijd voor heel veel Besiktas fans. De eerste wedstrijd in de tweede ronde van de UEFA Cup werd gespeeld in Noorwegen en eindigde in een 1-0 overwinning voor de Noren.

In de returnwedstrijd stond Besiktas al na 42 minuten op een comfortabele 3-0 voorsprong door doelpunten van Oktay Derelioglu [2x] & Tayfur Havutcu, maar dat zou al heel snel veranderen. In minder dan 20 minuten maakte Valerenga 3-3, waarvan het laatste doelpunt van de voet van ex-Besiktas spits John Carew kwam.

Wat de mensen het meest bijgebleven is, is de reactie van een vader die verhaal komt halen bij de toenmalige captain Sifo Mehmet. De vader verteld dat hij zijn zoon na de eerste helft naar bed heeft gestuurd, omdat de wedstrijd al in de pocket leek. "Ben ogluma simdi ne anlatacagim kaptan?", zijn de harde woorden die me altijd zijn bijgebleven.

De beleefdheid van Sifo en de vader vind ik fantastisch. Ook zo kun je verhaal halen... daarvoor hoef je niet te schelden.

18 jaar na dato hebben de hoofdpersonen van het verhaal teruggeblikt naar deze nachtmerrie. Zie onderstaand filmpje.

Bron (Turks):
    http://bjk.org/valerenga-macinin-unutulmaz-hikayesi

• Like Like x 5

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp