Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

Beşiktaş nostalgie

Discussie in 'Beşiktaş JK' gestart door Cemo, 26 januari 2006.

1. Cemo

Cemo
    Expand Collapse
    Guest

Misschien wel het meest succesvolle Besiktas ooit

2. Kadikoy1

Kadikoy1
    Expand Collapse
    Guest

Ik keek eens wie ik allemaal nog herkende.

Staand van links naar rechts:3e Ali 4e Gokhan?, 5e Metin
    Hurkend van links naar rechts: 1e Riza, 2e Scifo Mehmet, 3e Feyyaz, 5e Recep

Kan iemand mij vetrellen wie die Keeper (Bako mischien?) is en waar Ulvi, Zeki en Samet staan?

3. Cemo

Cemo
    Expand Collapse
    Guest

Die jongen met die flaporen, onderste rij 4e van links, komt mij ook bekend voor maar ik kan even niet op zijn naam komen

4. DamatFerit

DamatFerit
    Expand Collapse
    Guest

Hij lijkt op Servet.

5. lefter

lefter
    Expand Collapse
    Guest

staand: Bako,Kadir (weet het niet zeker),Ali, Gokhan, Metin, Ulvi
    zittend: Riza, Mehmet, Feyyaz,Zeki, Recep

Samet was toen al gestopt met voetbal

6. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Guest

Dat is 100% Kadir jongens..

7. lefter

lefter
    Expand Collapse
    Guest

8. Kadikoy1

Kadikoy1
    Expand Collapse
    Guest

Dat je dat nog weet van je tegenstander. Zou me niet verbazen als je nu de selectie van Galatasaray uit dat jaar nog weet op te sommen.

9. Kadikoy1

Kadikoy1
    Expand Collapse
    Guest

de 2-2 waarbij nog jarenlang werd afgevraagd of die bal over de lijn was of niet. Ik heb de wedstrijd toen niet gezien moest naar een bruiloft, maar die bal was niet over de lijn geweest.

Dit waren de slechte jaren van Fenerbahce tegen Besiktas. Pas met de komst van Uche en zijn goal tegen Besiktas op het eind van de wedstrijd (2-1 gewonnen goal van Besiktas was gemaakt door Nartallo) doorbraken wij het BEsiktas syndroom.

10. lefter

lefter
    Expand Collapse
    Guest

11. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Guest

Ik weet nog van die wedstrijd dat Engin helemaal uit zijn dak ging en aan het vloeken sloeg, of was dat een andere pot?

12. lefter

lefter
    Expand Collapse
    Guest

Ja, dat was diezelfde wedstrijd

13. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Guest

Dan was deze wedstrijd volgens mij in het seizoen 92-93 hoor Lefter, dat seizoen dat Galatasaray onder Feldkamp kampioen werd

14. lefter

lefter
    Expand Collapse
    Guest

Dit is de wedstrijd van het seizoen 91-92, het jaar waarop besiktas ongeslagen kampioen werd.

15. Carsi-Belcika

Carsi-Belcika
    Expand Collapse
    Guest

Ik heb nog aardig wat beeldmateriaal van deze ongeloofelijke ploeg

Metin - Ali - Feyyaz

wat een trio

en dan de Aslankiller Sifo Mehmet (b.xz)

dit is de opstelling

bovenste rij van links naar rechts: Bako, Kadir, Ali, Gokhan, Metin, Ulvi
    onderste rij van links naar rechts: Riza, Sifo, Feyyaz, Zeki(?), Recep

van Zeki ben ik niet cker maar ik denk dat hij het is... op deze foto lijkt hij wel verdacht veel op Servet Cetin zoals iemand al aangaf (o._x)

16. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Guest

Misschien is dit geen echte nostalgie, maar toch een paar mooi foto's van een onvergetelijke wedstrijd:

17. Kadikoy1

Kadikoy1
    Expand Collapse
    Guest

De legendarische Metin Tekin die ook staat afgebeeld op de elftal foto van 1991 heeft verklaard dat er in deze ploeg niet 1 voetballer was die in zijn jeugd voor Besiktas was. Hij zelf Feyyaz en Riza waren voor Galatasaray en Gokhan en Ali waren voor Fenerbahce. De rest van dit team was in hun jeugdjaren ook voor 1 van de bovengenoemde clubs. Alleen van Ulvi was het onduidelijk omdat hij zei voor Besiktas te zijn geweest, maar niemand geloofde hem

18. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

Je interpreteert het verkeerd. Ik was net op Antu en heb in die topic dat artikel gelezen. Metin Tekin had kritiek op een spandoek van BJK-supporters in het Inonu-stadion waarop stond ''Kimse Besiktasli olmaz, Besiktasli dogulur''. Hierop zei Metin Tekin dat dat niet klopte, want hijzelf was als kind voor Galatasaray, omdat hij geen verstand had van voetbal en bovendien zijn vader een Cimbom-fan was. Later, toen hij wat meer bij z'n verstand kwam, koos hij voor BJK, en dat is ie nu nog steeds. Dat geld ook voor Feyyaz en Riza.

Het klopt gewoon wat Metin Tekin zegt. Toen ik een jaar of 5 was, werd ik door mijn ene oom een week lang gegijzeld en moest ik van hem zweren dat ik voor Fenerbahce was, de andere week werd ik door een andere oom bedreigd met een liniaal en moest ik schreeuwen dat ik voor Galatasaray was, de week daarop was ik weer voor Besiktas en dan weer voor Ajax etc., etc, etc,. Als jochie van 5 heb je geen voetbalkennis en kan je ook geen clubliefde ontwikkelen. Simpelweg omdat je nog een heel klein kind bent. Dit soort taferelen gebeuren bij miljoenen kinderen.

Zo bleef het doorgaan totdat een jaar of 8 werd en mijn broer mij posters, sjaals en shirts van Besiktas gaf en mij vertelde over de successen van de club. Ik had geluk dat ik als kind de 3 gloriejaren van Besiktas meemaakte begin jaren negentig. Ik zag als kleine ukkie op tv Riza, Feyyaz, Metin, de jonge Sergen en Sifo Mehmet. Daar was ik echt serieus bekeerd tot Kartal.

Kadikoy1 weet dat dit soort dingen in Turkije dagelijkse kost zijn en dat kinderen van 5 elke dag weer voor een andere ploeg zijn en makkelijk over te halen zijn. Kinderen van 5 zeggen meestal dat ze voor de ploeg zijn die hun vader ook supporteert. Dat zei Metin ook. Hij zegt nog op het eind, ''pas als we ons verstand hebben, dan kiezen we voor Besiktas. Nu ben ik een Besiktasli.''

Maar Kadikoy1 wil ruzie maken en opstootjes scheppen door te miere***_** en te muggeziften over een clubicoon van Besiktas. Welke speler van het huidige Fenerbahce zijn eigenlijk voor Fenerbahce? Deniz, Tuncay, Semih, Volkan en Anelka waren zeker al in de baarmoeder voorzien van een blauwgele navelstreng? Ik moet echt kotsen van dit soort laaghartige acties van sommige leden.

(x.x_) (x.x_) (f.r.s>>)

19. Carsi-Belcika

Carsi-Belcika
    Expand Collapse
    Guest

Dat je dit zegt Kadikoy daar heb ik geen problemen mee, echter wel dat het hierme stopt "Alleen van Ulvi was het onduidelijk omdat hij zei voor Besiktas te zijn geweest, maar niemand geloofde hem"

en dat je niet doorverteld dat heel die ploeg wel in hart en nieren voor Besiktas is de dag van vandaag (f.r.s>>)

Wie niet mss? Feyyaz omdat hij voor FB speelde cker?

Sergen was ook een Fener supporter toen hij een ukkie was, nogtans is er de dag vandaag in de BJK ploeg geen enkele speler die Besiktas zo dicht bij zijn hart draagt dan Sergen.. zo was het ook met die jongens...

20. Razzerian

Razzerian
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    525
    Fav. clubs:
    Beşiktaş JK
    Fav. speler:
    Sergen Yalçin
    Het grote Besiktas Nostalgie topic

Nostalgische herinneringen

[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

In dit topic zou het gespreksonderwerp "Nostalgische figuren & gebeurtenissen van Besiktas" centraal moeten staan.
    Ik wil hier graag mee de schijnwerpers richten op clublegendes als Süleyman Seba, Hakki Yeten, Senol Birol, Feyyaz Uçar, Ziya Dogan, Samet Aybaba, Ali Gültiken, Metin Tekin, Sifo Mehmet, etc...

Deel je mooiste herinneringen over Besiktas mee, herinneringen van toen je nog een klein kindje was of herinneringen van in je jeugd.
    Wat herinner jij je nog van Madida? Amokachi? Zelfs Nouma... niet alle leden hier zijn van dezelfde leeftijd, we hebben een ruim assortiment van 20 plussers zelfs 30 plussers maar we hebben ook jongens die nog maar net de overbodige haartjes beginnen te krijgen [crazy]

Anyway [Whsixzle]

Laat ik beginnen over mijn "Favourite of all time" Sergen Ali Riza Yalçin

Hoe zal Sergen mij bijblijven?: Ik zal Sergen altijd herinneren als een geniale voetballer, een man die de bal uit de lucht kon plukken en hem meteen doorspelen, splijtende pasjes, lange ballen waar je "u" tegen kan zeggen en ook geweldig mooie en vaak cruciale doelpunten.

Zelfs op jonge leeftijd zag je hem al grote verdedigingen kapot spelen zoals bijvoorbeeld die van Valencia. Die goal van Sifo Mehmet staat op mijn netvlies gegrift, Sergen die de bal aankrijgt en meteen 4 verdedigers die op hem afstormen toch weet hij met een geniale tik Sifo Mehmet alleen voor doel te zetten... prachtige momenten.

Nog een mooi Nostalgisch moment dat ik mij zeer goed herinner is het afscheid van Sifo Mehmet, tijdens de rust van een vriendschappelijke partij tegen AC Milan, onze Büyük Kaptan, waarvan de tranen in zijn ogen stonden tijdens de extra lange rustpauze, de partij die bovendien gewonnen werdt door een doelpunt van Nihat en Zoubaiar Baya.

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 1) actieve gebruikers dit onderwerp