Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

AS Roma

Discussie in 'Serie A' gestart door Fenerbahceli, 16 februari 2006.

1. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

Recordreeks zet AS Roma op roze wolk

AS Roma waant zich in de zevende hemel. Ook Siena moest aan de Romeinse dadendrang geloven, waarmee de Giallorossi hun recordreeks uitbreidden tot negen overwinningen in de Serie A op rij.
    Sinds 11 december weet AS Roma niet meer wat verliezen is. Palermo was op die dag te sterk. Na een gelijkspel tegen Sampdoria werd de weg omhoog ingeslagen, want na negen zeges op rij begint de vierde plaats - en kwalificatie voor de Champions League - te lonken. 'En als we op deze manier doorgaan, kunnen we misschien wel verder reiken dan de vierde plaats', vertelde aanvoerder Francesco Totti.

AS Roma heeft ook een Serie A-record binnen bereik. Als het laaggeklasseerde Empoli zondag een antwoord schuldig blijft, evenaart AS Roma een Italiaanse recordreeks. Juventus schreef in het seizoen 1931/32 historie met tien zeges op rij. AC Milan (1950/51) en Bologna (1963/64) herhaalden dit kunststukje.

Makkelijk ging het Roma de laatste twee wedstrijden niet af. Tegen Cagliari leidde Totti woensdag met twee late treffers de ontsnapping, terwijl Siena zondag niet veel onder deed maar uiteindelijk een gemiste strafschop moest bekopen met een nederlaag.

De overwinningen zijn des te opmerkelijker, omdat AS Roma zeker na het vertrek van Antonio Cassano naar Real Madrid niet ruim in de aanvallers zit. Bij absentie van Vincenzo Montella en Shabani Nonda staat Totti er alleen voor. Maar deze strijdwijze is een schot in de roos getuige de recordreeks in de Serie A.

Totti wijst op Luciano Spalletti als architect van het succes. Eindelijk lijkt AS Roma een trainer te hebben gevonden die in de voetsporen kan treden van Fabio Capello, die in 2004 naar Juventus vertrok. Vier coaches sleet de Romeinse club voor het afgelopen zomer Spalletti aanstelde.

'Ik wil Spalletti en zijn technisch staf feliciteren, omdat zij een erg goede en eensgezinde ploeg hebben gesmeed na het moeilijke jaar', aldus Totti. Spalletti zelf laat zijn aanvoerder delen in de eer. 'Hij is het ware boegbeeld, de echte coach op het veld.'

Bijna was er bij Totti iets opmerkelijks uit zijn mond op te tekenen. 'Voor de eerste keer in mijn leven zou ik juichen voor... Nee, dat kan ik beter niet zeggen', aldus Totti. Het is duidelijk waar de aanvoerder op doelde, maar de naam van de aartsrivaal wil hij niet in de mond nemen.

Lazio kan AS Roma echter volgende week een goede dienst bewijzen. Wint de aartsrivaal van Fiorentina, dan heeft Roma de vierde plaats voor het grijpen. Maar gezeten op de roze wolk hebben Totti & co eigenlijk niemand nodig. En wat betreft de Giallorossi is daarmee de opmars nog allerminst ten einde, en wil het de successen naast de Serie A en de Coppa Italia doorzetten in de UEFA Cup. Woensdag wacht Club Brugge. 'Ik ben nu natuurlijk veel optimistischer.'

2. DamatFerit

DamatFerit
    Expand Collapse
    Guest

AS Roma-aanvoerder Francesco Totti zal ongeveer twee maanden uitgeschakeld zijn nadat hij vanmiddag in het gewonnen duel met Empoli (1-0) in het Stadio Olimpico zijn kuitbeen brak.

Na twaalf minuten spelen in het duel botste de 29-jarige aanvaller met Empoli-verdediger Richard Vanigli en kwam verkeerd neer waardoor hij per brancard het veld moest verlaten.

Roma won het duel door een goal van Perrotta in de 15e minuut.

3. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Guest

Roma is erg goed bezig, die trainer weet echt wel wat hij doet. Eindelijk eens kunnen al die technische mannen samenwerken en hebben ze ook nog een teamgeest ontwikkeld. Geniaal trouwens om de snelheid en techniek van Mancini in de spits te gebruiken.

4. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

Niet voor lang, nu Totti 3 maanden geblesseerd is. AS Roma zal nu nog een record breken, die van 12 nederlagen op een rij.

(k.ogx)

5. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

Lazio kan AS Roma niet afhouden van record

Dat Francesco Totti ontbrak weerhield AS Roma er niet van om in de derby met Lazio een Serie A-record scherper te stellen.
    AS Roma is bezig aan een ongekend sterke reeks in de Serie A. Vorige week werd met de zege op Empoli het record geëvenaard, na de 2-0 overwinning op Lazio heeft AS Roma een unieke reeks van elf overwinningen op rij neergezet.

De absentie van aanvoerder Totti, die met een enkelblessure drie maanden buitenspel staat, ging niet ten koste van de succesreeks. Rodrigo Taddei en Alberto Aquilani bezorgden niet alleen 'hun' AS Roma een vervolg, maar ook nog eens de eerste thuisnederlaag van Lazio in Stadio Olimpico van dit seizoen.

'We hebben geschiedenis geschreven, dus de rest maakt allemaal niets meer uit', jubelde Totti. 'Het is moeilijk om aan de zijlijn te moeten staan, maar mijn ploeggenoten maakten het makkelijker voor mij. Dit is een nog grotere motivatie om zo snel mogelijk terug te keren'

6. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

Wat gebeurt er toch daar in Rome ?

(o._x)

7. SariKirmizi

SariKirmizi
    Expand Collapse
    Guest

AS ROMA is beest.

8. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

WK wordt Totti's laatste kunstje voor Azzurri

Francesco Totti neemt na het WK afscheid van de Italiaanse nationale ploeg. De vedette van AS Roma aast na twee mislukkingen op het hoogste podium op een hoofdrol in Duitsland.
    De 29-jarige Romein kampt momenteel met een zware enkelblessure, die hem zeker twee maanden kost. Toch is hij, én bondscoach Marcello Lippi, ervan overtuigd dat Totti er komende zomer bij is.

'Ik wil dit WK spelen, zeker ook omdat het mijn laatste grote toernooi in het shirt van Italië wordt. Dit wordt mijn grote project en ik wil er wat van maken. Het laatste EK en WK zijn me niet goed bevallen. Maar in Duitsland sta ik er en ik zal me wreken', aldus de 49-voudige international (acht goals).

Lippi is van plan de FIFA om uitstel te vragen om zijn definitieve selectie bekend te maken. De deadline is nu 15 mei. 'Maar ook Klinsmann en Van Basten willen die datum opschuiven', zegt Lippi.

9. Kara-Davut

Kara-Davut
    Expand Collapse
    Guest

Roma blijft maar door denderen.

Roma 1 - 0 Inter.

Met of zonder Totti, het maakt ze niet uit.

10. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Guest

Yessss!!!
    Super werk AS Roma, ga vooral zo door!
    AS Roma speelt uitstekend voetbal en zoals je zegt 'Met of zonder Totti, het maakt ze niet uit. '

11. Kara-Davut

Kara-Davut
    Expand Collapse
    Guest

What the fuck?

Toen ik mijn geageerd had, was de wedstrijd bijna afgelopen. Ik ging ervan uit dat Roma had gewonnen. Wat blijkt? Scheermes Materazzi heeft in de 90ste minuut gelijk gemaakt!

12. SariKirmizi

SariKirmizi
    Expand Collapse
    Guest

Hahaha , ik vond roma altijd al zo'n kutploeg , vooral na die gevecht tussen GS en roma, maar eerlijk is eerlijk , ze zijn bezig met een goede reeks en ook europees domineren ze.

13. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Guest

Jammer genoeg wel ja Davut!

14. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

Materazzi maakt einde aan zegereeks Roma

Internazionale pakte op de valreep een punt in de topper tegen AS Roma. Marco Materazzi kopte vlak voor tijd de gelijkmaker binnen: 1-1.
    Roma had elf wedstrijden op rij gewonnen en koesterde ook tegen Inter lange tijd een voorsprong. Bij afwezigheid van de geblesseerde Francesco Totti, nam Alessandro Mancini de rol van spelverdeler op zich. De Braziliaan bediende na een knappe rush Rodrigo Taddei die van dichtbij de 1-0 binnentikte.

Inter ging op zoek naar de gelijkmaker, maar maakte naar mate de tijd vorderde een steeds wanhopiger indruk. Verder dan het spelen van de lange bal kwamen de gasten uit Milaan niet.

Dat het juist Materazzi was die uit een voorzet van Luis Figo toch nog een punt redde, was wat dat betreft exemplarisch voor het spel van Inter.

15. Fenerbahceli

Fenerbahceli
    Expand Collapse
    Guest

Ascoli-AS Roma 3-2

Van de fantastische vorm die Roma van eind december tot eind februari liet zien, is niet veel meer over. De Giallorossi speelden gelijk tegen Internazionale, verloren in de UEFA Cup van Middlesbrough en gingen nu ook ten onder tegen Ascoli. De middenmoter nam voor rust een verrassende 3-0 voorsprong. In de slotfase knokte Roma zich terug tot 3-2 maar de gelijkmaker bleef mede door de rode kaart van Cristian Chivu uit.

16. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

De media hebben het altijd over de "agressieve aanhang" van Lazio, terwijl de supporters van AS Roma 88 x erger zijn. Dat blijkt maar weer eens.

(qwqy()

17. Kara-Davut

Kara-Davut
    Expand Collapse
    Guest

Die Italianen zullen wel gelijk hebben gehad.

Iedereen weet wat voor viezerikken Engelsen zijn. Zelfs in Nederland was een Engelsman neergestoken.

Grappig trouwens om te zien dat daar bijna geen ophef over was. Terwijl over de gebeurtenissen in Taksim nog lange tijd werd gesproken.

18. Panter-van-Kadikoy

Panter-van-Kadikoy
    Expand Collapse
    Guest

Ondoordachte praat noem ik dat. Je bent vast vergeten hoe de spelers en stewards van AS Roma en de Italiaansche politie de selectie van Galatasaray mishandelden in het Olympisch Stadion. Die beelden zijn nog hier op het forum geplaatst.

19. Kara-Davut

Kara-Davut
    Expand Collapse
    Guest

Dat in het veld.

Dat is totaal wat anders dan de gebeurtenissen nu.

Dit keer zijn het supporters en gebeurd het buiten. Wat die vieze Engelsen in Istanbul deden weet ik nog dondersgoed. Turkse vlaggen verscheuren, vrouwen lastig vallen, met de billen bloot rondlopen midden in Taksim etc. etc.

Geprovoceer, geprovoceer en geprovoceer.

We weten niet wat er in Rome is gebeurd. Maar de kans is groot dat de Engelsen daar ook aan het provoceren waren. Of misschien is het wel een afrekening van het geprovoceer in de eerste wedstrijd.

20. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Guest

Ondoordachte praat noem ik dat. Je bent vast vergeten hoe de spelers en stewards van AS Roma en de Italiaansche politie de selectie van Galatasaray mishandelden in het Olympisch Stadion. Die beelden zijn nog hier op het forum geplaatst. [/b][/quote]
    Je bent vast ook niet vergeten op wat voor wijze de Engelsen de Turken hadden geprovoceerd in Istanbul. Het gevolg ervan is bij iedereen wel bekend

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp