Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

7 dagen in New York

Discussie in 'Algemeen Blogs' gestart door BJKMaster, 28 april 2011.

1. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Administrator

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.121
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Fav. speler:
    Şifo Mehmet
    Een beetje laat, maar beter laat dan nooit: een (foto)verslag van de stad die nooit slaapt... The one and only New York...

Het was half 4 in de nacht toen we (studentenvereniging) vanuit Amsterdam Sloterdijk per bus naar Brussel gingen om onze vliegtuig van 07:30 uur te halen. Iedereen opgetogen en enthousiast over de wereldbekende stad, maar wel vittend op de "lange vliegreis" die ons te wachten stond. Ik had gehoord dat het 10 uurtjes vliegen was, maar de schade bleef beperkt tot "slechts" 8 uur en zelfs zes en een half uur op de terugweg. Wat de reden was tussen deze fluctuatie is me ontgaan, maar ik neem aan dat het iets met turbulentie of iets dergelijks te maken had. Afijn, dat moet als je wilt genieten van de Verenigde Staten en New York. We vlogen met Continental Airlines, die voorzien was van monitoren op ieders stoel, zodat de reiziger zich enigszins kon vermaken tijdens de vlucht. Iedereen weet wel hoe het voelt in de vliegtuig, je kunt er noch zitten noch liggen, het is gewoon niet comfortabel, maar zoals gezegd moest dit even.

Uiteindelijk waren we geland op Newark Airport te New Jersey. In de laatstgenoemde was ook het hotel waarin we zouden verblijven. Na de eerste paar stappen in dit geweldige land, hoorden we gelijk iets bekends: "Abi, isterseniz ben sizi götüreyim gideceginiz yere". Jawel hoor, een Turkse taxichauffeur die ons probeert te belazeren. "Size dört tane araba ayarlayabilirim, ucuza götürürüz merak etmeyin". Yeah right, daar hadden we niet echt zin en dus gingen we op zoek naar een ander vervoermiddel. Uiteindelijk viel de keuze op een zogenaamde Shuttle Service. Deze vervoert de passagiers naar een desgewenste plek voor een vaste prijs. 25 mensen voor 250 dollar, 10 dollar per persoon dus: een schijntje. Dat werd het en dus vervolgden we onze weg naar het hotel. Zoals eerder vermeld bevond het hotel, het Days Inn Hotel, zich in New Jersey, in Union City om precies te zijn. In eerste instantie lijkt dit niet erg handig, gezien het feit dat je dan iedere keer naar New York moet per OV, maar zo erg was dit niet. Allereerst omdat het hotel zelf, op en top was, en ten tweede omdat we zogenaamde Express Services tot onze beschikking hadden. Het Days Inn Hotel was luxe (voor een drie sterren hotel, zeer luxe zelfs), had mooie en schone kamers en een hele goede service. We hadden een telefoon, televisie, koelkast, koffiezetapparaat en zelfs een magnetron tot onze beschikking. Daarnaast waren de bedden kingsize en erg comfortabel. Het hotel is dus zeer zeker aan te raden (dit voor de mensen die plannen hebben om naar NY te gaan), in ieder geval geldt dit voor de derde verdieping. De rest is me een raadsel uiteraard.

Richting hotel met Shuttleservice

Nu terugkomend op de Express Services: dit zijn in feite (ouwe) caravanwagens die omgebouwd zijn naar een soort "dolmu[KS]s[/KS]". Voor 2 en een half dollar per persoon kon je vanuit New Jersey door de Kennedytunnel en genietend van de skyline van New York, naar hartje NY. Eindpunt was Port Authority Bus Terminal, die zich huisvest op Times Square. De perfecte eindbestemming, dus.

Hier ter illustratie, een Express Service bus te Times Square.

Talking about Times Square... We arriveerden op dinsdag 12 april om 12:00 uur in de middag, checkten in en betraden onze hotelkamers. Ik heb noch in het vliegtuig en noch in de middag op bed kunnen slapen (slapen is niks voor mij), dus besloot ik met een paar lotgenoten naar Times Square te gaan. Jammer voor ons regende het en hebben we gelijk een paar dollars moeten neertellen voor een paraplu die werden verkocht in de kiosken op straat (bildigimiz büfe). Maar wat een plek is het toch ook! En dan met name in de nacht/avond. De verlichting, het aantal mensen (lees: toeristen), het overschot aan winkels en alles wat je om heen ziet. Pas als je daar bent besef je hoe groot en mooi het allemaal wel niet is (en natuurlijk als je terug bent, maar dat is een verhaal apart). De verlichting daar is ongelofelijk, letterlijk oogverblindend mooi. Zelfs om 2 uur in de nacht lijkt het alsof het ochtend is. Bovendien is het er ongelofelijk druk, dag of nacht maakt niks uit. Heel veel theaters, bioscopen (IMAX), café's en clubs zijn er gelegen, maar ook heel veel bekende merken hebben er winkels en dus is het ook de ideale plek om er te shoppen. Van Levi's tot aan de Toys 'R Us is er te vinden. De laatstgenoemde heeft zelfs een heuse reuzenrad in het winkel zelf gestationeerd. Tevens was er het bekende M&M's Store te vinden, dat een bezoekje waard was. Ook is het overvloed aan taxi's én politiewagens een lust voor het oog. De NYPD's aanwezigheid gaf vertrouwen, heb zelf nooit het gevoel gehad dat er daar iets mis kon gaan. Overigens zag ik volgens mij drie McDonald's in dezelfde straat en daar tegenover weer een Burger King, Maoz, Subway, Wendy's en BK Hopper. Ook "ideaal" om er te eten dus... Heb er 7 dagen lang (!) fast food moeten eten, omdat er gewoon niets anders te vreten valt in dat land. Op zich niet erg, maar ik vraag me af wat de al-stevige-mensen daar zouden moeten doen. Tevens bestel je een small menu, krijg je een big menu, attendeer je de medewerker daarop en krijg je als antwoord: "But this is the smallest menu we have sir". [Bah] Ik denk dat de mensen die al in New York zijn geweest, dit na kunnen vertellen. Of ik heb gewoon mijn huiswerk niet goed gedaan, dat is natuurlijk ook nog mogelijk.

Afijn, het is er anders en typisch Amerikaans, en dat was geen probleem voor een weekje. Over Times Square valt verder eigenlijk niets te zeggen, het enige is dat het onmogelijk is om te beschrijven wat je daar ziet en meemaakt; je moet het zelf gezien hebben.

Na de eerste (mooie) impressie van New York vonden we het tijd om weer terug naar onze hotel te gaan en zo gezegd zo gedaan waren we weer terug. Ik meen dat we de taxi hadden gepakt, omdat we toch maar met vijf man waren. 50 dollar kostte de rit, wat dus 10 dollar per persoon betekende. Veel mensen hadden het over een "speciale ervaring" in die gele cabs, maar ik heb er niets van kunnen merken. Zo speciaal was het allemaal niet, vond zelfs de Express Service beter zitten, maar goed, dat is dan mijn mening. Het enige opvallende was dat je in de taxi ook met een creditcard kon betalen door een speciale machine die was vastgeplakt aan de achterkant van de stoel van de chauffeur. Voor de rest viel het allemaal wel mee, het is en blijft een auto tenslotte ([crazy])

Turkey at the M&M's Store

De tweede dag was bestemd voor een groepsuitje naar Ellis Island & Liberty Island. Beide eilanden huisvesten toeristische trekpleisters, waarbij de op Liberty Island staande "Statue of Liberty" (het Vrijheidsbeeld), het hoogtepunt is. Op Ellis Island staat het Immigration Museum, maar die is niet zo "wow" als het eerstgenoemde. Het enige dat we daar opmerkten was dat er één Turk was die de Verenigde Staten betrad ten tijde van de emigratievloed naar de VS (dit hebben uit archieven opgemaakt). Wel had hij volgens mij in zijn eentje tien volle koffers meegebracht, aangezien de helft van het museum gevuld was met spullen met Ottomaanse tekens (Tugra) en spullen. Enough about Ellis Island now... Liberty Island is één van de plekken waarnaar je toe zou moeten gaan als je in New York bent. Het Vrijheidsbeeld bezichtigen en zelfs betreden is een geweldige ervaring. Vooral ook het uitzicht dat je daar hebt/krijgt; echt fenomenaal. De twee eilanden zijn alleen te bereiken per ferry (veerboot), maar voor je er überhaupt op mag, moet je een heuse Airport controle ondergaan, waarbij zelfs de schoenen uit moesten. Dit zou uit veiligheidsredenen zijn, na 9/11 zijn ze daar een beetje de weg kwijt, al dan niet terecht. Overigens is alleen al het uitzicht op de veerboot een lust voor het oog. Jammer genoeg was het die dag erg mistig en hebben we niet alles kunnen zien, echter zelfs de mistige skyline was wonderschoon. Nergens anders kan je dit meemaken. Ook hier geldt dan ook dat je het zelf gezien moet hebben, meer kan en hoef ik denk ik niet te zeggen.

Voor een paar dollar kan je het Vrijheidsbeeld van binnen bezichtigen en daar het museum bezoeken. Dat was ook leuk om te doen, omdat je toch wel interessante informatie binnenkrijgt en de kans krijgt het immense beeld van nóg dichterbij te kunnen zien. Als je daar bent, moet je die kans dan ook pakken.

Hier onder is duidelijk hoe mistig het toen was. Wel jammer, maar dat mocht de pret niet drukken uiteraard. Links is een klein stukje van Ellis Island te zien, recht tegenover zien we één van de veerboten die de mensen van Manhattan naar de eilanden vervoerde en daarachter zien we Manhattan zelf. Geen slechte kiekje vind ik zelf.

Na het tripje - dat een uur of twee duurde - zijn we met de groep door Battery Park, naar Wall Street gegaan en daarna uiteindelijk voet gezet op Ground Zero. Wall Street was minder dan ik had verwacht, ik had het grootser verwacht namelijk, echter bestond het vooral uit Amerikaanse en Japanse vlaggen, een beeld van Abraham Lincoln en moderne gebouwen. De weg was afgezet voor toeristen en zakenmannen, zodat er foto's genomen konden worden van de beruchte straat. Leuk en aardig allemaal, maar echt über was die straat niet naar mijn mening. Wel raar als je dan denkt dat miljarden en zelfs biljoenen geld daar hun weg vinden naar alle andere delen van de wereld.

Maar niet iedereen is er rijk natuurlijk. [Whsixzle]

En toen was het de beurt aan Ground Zero. Niet ver vandaan was er een mooie gedenkplaat ter nagedachtenis aan de slachtoffers op 9/11. Als je daar even bij stilstaat en die torenhoge gebouwen daar ziet, dan huiver je toch wel bij de gedachte "wat als er hier een vliegtuig in zou boren". Het nieuwe gebouw is ook in de maak, hier onder de twee foto's.

Na Ground Zero hadden we wat tijd voor ons zelf en die hebben we goed benut. Met een groep jongen (een stuk of 11, 12) hebben we New York verkent per metro. Als eerst was het de beurt aan SoHo (South of Houston), dat dichtbij Chinatown en Little Italy ligt. SoHo staat bekend om zijn winkelstraat en is ondanks de grote namen, ook relatief goedkoop. Heb zelf even geshopt in o.a. Tommy en Armani en mijn inkopen die dag al afgerond. Het was er zo groot dat je geen enkele winkel meer hoefde af te struinen en dat was natuurlijk mooi meegenomen. Opmerkelijk waren de vele kiosken en hotdog-sellers, die werden gerund door Pakistanen en Arabieren. Alles was naar eigen zeggen "halal", maar dat vertrouwde ik niet echt en dus heb geen hotdog aangeraakt. Klinkt misschien raar, maar dat leek mij het beste in dit geval. Na SoHo hebben we ook Chinatown en Little Italy in onze custom made route opgenomen. Chinatown was in eerste instantie raar om te zien, met de McDonalds in het Chinees en alle andere reclameborden en winkels in datzelfde taal, maar het was niet wat ik voor ogen had. Het kan zijn dat ik die ene hoofdstraat heb gemist, maar heel erg geweldig was het er dus niet. Little Italy kende veel pizzeria's (a la Italia) en kleine bazaartjes waar voor goedkoop, veel dure nepmerken werden verkocht. Was leuk om te zien, echter wederom niet wat ik achtte te zien. Waarschijnlijk heb ik het allemaal een beetje zitten opblazen in m'n gedachten. ([crazy]) Niet ver van deze straat, hadden we de Manhattan Bridge gezien. We besloten er naar toe te gaan en door de meligheid van een paar jongens, hebben we een beetje gek zitten doen daar (op z'n Turks, halay op de Manhattan Bridge). I know, weird, but fun as hell [happy] Het leuke aan New York was, was dat het net als Turkije was qua winkels. De openingstijden waren lekker lang en dat zorgde ervoor dat we naar een of andere outletstore genaamd Century 21 gingen. Volgens mij hebben we daar een stuk of 3 uurtjes gezeten en dat allemaal na 21:00 uur op een doodgewone woensdag. Van Tommy Hilfiger tot aan Evisu, alles was er te vinden en het was er spotgoedkoop. Na deze outletstore waren we bekaf en besloten we even af te koelen in Starbucks met een Java Chip. Het was de eerste keer dat ik in een Starbucks was en ik begrijp nog steeds niet waarom mensen er zo overdreven hysterisch over doen. Ach ja, misschien ligt het ook aan mij, I don't know. Na Starbucks zijn we met de Express Service teruggegaan naar ons hotel, want na 15 uur lopen (!) waren we toch wel moe geworden. Direct slapen, dus, al moet ik bekennen dat ik toch nog even een wedstrijd van de Denver Nuggets heb bekeken op tv. De NBA play-offs konden we natuurlijk niet missen daaro. Speaking of the NBA: ik had graag een wedstrijd bezocht van NY Knicks of zelfs de NY Yankees in the Bronx, maar ik kwam er niet aan toe door de geringe tijd die ik had. Vind het wel jammer, maar dat komt nog wel een keer I hope.

No description needed

Dag 3 was ook al volgeboekt door de studentenvereniging. We zouden respectievelijk 't Flatiron Building, Chryseler Building en het Empire State Building bezichtigen. Hierna zou een bezoekje aan de St. Patricks Cathedral aan de beurt zijn, waarna we de dag met z'n allen gingen afsluiten op The Top of the Rock. Vooral de Rockefeller Building met dat prachtige uitzicht bij zonsondergang is me bij gebleven: het was voortreffelijk. Ik moet zeggen dat ik de Empire State Building van buitenaf niets vond, hetzelfde geldt voor de Chrysler Building. In de eerste ben ik er ook niet geweest, de Chrysler Building's entree hebben we wel meegepikt, maar zoals je begrijpt was daar niet veel aan. De kathedraal zag er van binnen heel mooi uit, maar aan die van Londen kon het naar mijn mening niet tippen. Zoals vermeld was de Rockefeller Building "the cream of the crop", maar ook de Flatiron Building was een juweeltje in mijn optiek. Fabuleuze ontwerp, echt een lust voor het oog. Maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dat uitzicht over New York vanuit het Rockefeller gebouw is echt onbeschrijfelijk. Pictures say more than a 1000 words!

Voordat we het Rockefeller gebouw betraden, gingen we eerst nog naar Central Park, dat dichtbij 5th Avenue is gelegen. De liefhebber weet dat het dé winkelstraat is van New York. Onder andere Hollister en Abercrombie zijn er ook te vinden naast de welbekende Diesel en Tommy stores. Gelukkig was het die dag heerlijk weer en konden we genieten van een schitterende park. 6 van de jongens wilden rondlopen in het park, wij vonden dat we al genoeg gelopen hadden en besloten een fietstourtje te pakken. Deze kostte 40 dollar per persoon en hield in dat er twee personen op een fiets vervoerd konden worden door de bestuurder ervan (het waren allemaal Afrikanen, no offence). De onze kwam, als ik me niet vergis, uit Mali. Na lang, op z'n Turks, onderhandelen kregen we ze zover om de rit 20 dollar per persoon te maken. We genoten van de tour, van het park en het weer, maar dat kon ook niet anders in deze stad. Onze gids a.k.a. bestuurder vertelde ons van alles over Bill Gates' penthouse waarna hij op een van de gebouwen wees, of over Justin Bieber en zijn livevoorstelling in het park waarbij hij bijna werd gelyncht. [Whsixzle] Home Alone en One Night in the Museum die er was opgenomen en zo ging hij nog wel een tijdje door. We zagen veel mensen gewoon liggen op het park, honkballen op speciaal aangelegde gebieden, roeien of "gewoon" even zitten aan het fontein. Het was meer een stad, dan een park. [berkut]

Flatiron Building

Doodnormale dag in NY, richting Empire State

Top of the Rock, magnifiek

Find me if you can - Bethesda Fontein@Central Park

Fifth Avenue, met de Trump Tower en daar achter Louis Vuitton

Het begon al avond te worden en dus besloten we om New York nog meer te verkennen, alleen nu met de jongens. Een paar van m'n medestudenten hadden een idee die bij iedereen wel aansloeg: een limousine huren voor een paar uurtjes en dan touren door de stad. "Yapalim mi abi? Yapalim abi... O zaman yapiyoruz", en voor we het weet stond de limousine al voor de deur van Turkse restaurant Dervish (hebben we daar ook gelijk reclame voor gemaakt). We hadden een Italiaanse chauffeur gekregen, betaalden hem vooruit 500 dollar (kwam op ongeveer 40 dollar per persoon, een schijntje) en vertelden hem where to go. 3 uurtjes lang heeft hij ons rondgereden door heel New York. Times Square, Meatpacking District, SoHo, Brooklyn Bridge, noem maar op, we zijn er allemaal geweest. Het leukste van allemaal waren de zwart getinte ramen. Iedereen die even snel zijn/haar fotocamera pakt om een foto te nemen van de geweldige Dodge limousine die we toegewezen hadden gekregen. Heerlijk gevoel en heerlijk om er in te zitten met de hele groep. Even keihard "Macera Dolu Amerika" aan, gebruikmakend van het speakersysteem van de limo, even wat pakken uit de koelkast in de limo en dan lekker luieren en losgaan. Zeker een aanrader als je met een groep bent en je je even verveelt, al is die kans zeer zeer klein. [happy]

Na onze limousine-tochtje hebben we nog even wat gegeten in een pizza-tent en genoten van Times Square, waarna het alweer tijd was om naar het hotel te gaan. Wederom met een taxi zijn we terug gereden en waren we in onze vertrouwde kamer. Maar daarvoor hebben we nog even een politieachtervolginkje moeten (mogen!) meemaken. Onze chauffeur probeerde te keren op de Highway, maar zoals je begrijpt was dit tegen de regels en daarnaast zeer zeer gevaarlijk. We werden dan ook bijna overgereden door een vrachtwagen die aan kwam razen. De politie in Union City had dit gezien en besloot om achter ons aan te komen. Eerst dachten we dat het om iemand anders ging, maar toen we achter ons keken, zagen we dat de sirene en "stop your car now" geroep, voor ons bedoeld was. De cop schold de chauffeur de huid vol en tot onze verbazing mochten we daarna weer vertrekken. [crazy]

Our limo

Dag vier en vijf waren vooral voor de individu. Beetje winkels langsgaan, souvenirs kopen (die overigens redelijk duur waren) voor familie en vrienden, nog even naar Times Square om een mooie foto te nemen en ga zo maar door. Dag vijf zijn we nog even met vrienden bijeengekomen om tezamen te eten en een beetje de dag(en) na te bespreken. De volgende dag was het al bijna tijd om te vertrekken en dus maakten we gebruik van deze laatste volle dag, om naar het Intrepid museum te gaan. Dit is een oude vliegdekschip, dat is omgetoverd naar een vliegtuigenmuseum, waar we ook nog een onderzeeër aantroffen. Onder andere de Blackbird, Apache, F16 en een Concorde waren er te zien, met nog een stuk of 20 andere vliegtuigen en helicopters. De Concorde was publiek toegankelijk en dus hebben we daar mooi gebruik van gemaakt. Uiteraard zagen we ook de grote radar van het vliegdekschip en hadden we de mogelijkheid om de captains cabine te bezichtigen. Al met al was ook dit een leuke ervaring, vooral de foto's hier zijn geweldig. Aan de ene kant heb je de skyline van New York, aan de andere kant New Jersey aan je zij. Het was er zeer indrukwekkend, mede door deze uitzicht.

Overigens waren we hiervoor ook al naar the American Museum of Natural History gegaan, waar ook veel te zien was, alleen was deze minder dan het Intrepid naar mijn mening.

De Concorde

Blackbird

Er waren opvallend veel reclames van Turkish Airlines en Turkey (de overheid), dat was heel erg mooi om te zien. [tratki]

Nota bene@Times Square

Tot slot....

I want to wake up in the city that never sleeps, New York, New York [​IMG]

2. vanlok

vanlok
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    13 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    255
    Fav. clubs:
    Fenerbahçe SK
    Fav. speler:
    Alex de Souza

benide götürsene kaancim.

#2 vanlok, 28 april 2011
    Laatst bewerkt: 28 april 2011
  3. BJK_Egehan

BJK_Egehan
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 juni 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde je er al naar vragen [happy]
    Goed dat je naar de Top of the Rock bent geweest. Je hebt er een veel mooier uitzicht dan vanaf de Empire State. Had ik dat jou aangeraden trouwens, of ben ik nu in de war [crazy]

Er zijn genoeg tenten waar het eten beter is dan MCD, BK, KFC etc. Je kon bijvoorbeeld naar TGI friday's, sbarro of Dallas BBQ. Veel gezonder is het niet, maar je hebt tenminste wel echt eten voor je.

#3 BJK_Egehan, 28 april 2011
  4. ReAction

ReAction
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    22 januari 2010
    Leuk Bevonden:
    55
    Vay be. Leuk verhaal. Wil er zo graag een keer heen gaan. Hopelijk ga ik binnen 2/3 jaar nog een keer naar de States. Het lijkt me ook echt geweldig om daar te wonen.

Hoeveel heeft het je ongeveer gekost?

5. Mesut070

Mesut070
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    24 januari 2009
    Leuk Bevonden:
    286
    Super stuk. Egehan die al een aantal keren is gegaan, heeft me helemaal niet kunnen raken en het interesseerde mij geen reet, maar door jou moet ik er toch echt heen gaan een keer. Lijkt me echt super

6. BJK_Egehan

BJK_Egehan
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 juni 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergis je niet. Je hebt per jaar gemiddeld maar 9 vakantiedagen, inclusief het weekend. Het is geweldig om de grote steden te bezoeken, te backpacken of een road trip te maken. Maar er wonen? Weet ik nog niet.

Btw, Kaan.. Werd je niet gevraagd door een willekeurige limo bestuurder om ze te joinen? Wij mochten toen mee voor een tientje per persoon.

7. ReAction

ReAction
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    22 januari 2010
    Leuk Bevonden:
    55
    Anlamadim, 9 vakantiedagen inclusief het weekend? Dus je hebt van de 52 x 2 dagen (za + zondag) = 104 dagen, maar 9 dagen vrij? Dat lijkt me wel heel sterk. Zou het ook niet uitmaken welke job je hebt etc?

8. Mesut070

Mesut070
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    24 januari 2009
    Leuk Bevonden:
    286
    Hij wil interessant doen, al is hij maar een/twee keer gegaan. Het hangt echt van je baan af denk ik (al denk ik wel dat je minder vakantiedagen hebt dan in NL)

9. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    4.054
    Niks met interessant doen te maken, de gemiddelde Amerikaan heeft maar twee weken vakantie

10. BJK_Egehan

BJK_Egehan
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 juni 2007
    Leuk Bevonden:
    0

Ten eerste ben ik niet een of twee keer in de VS geweest, maar zes. Niet om op te scheppen of zo, maar ik verbeter je even.. Verder, met interessant doen heeft het niet te maken. Mij is heel vaak gezegd dat de middenklasse vaak slechts 9 vakantiedagen per jaar heeft (http://amerika.blog.nl/algemeen/2010/05/31/amerika-vakantieland-niet-voor-de-amerikanen). Twee weken zou ook kunnen. En het zal ook wel verschillen per baan, maar ik had het over gemiddeld.
    Verder wil ik Kaans topic niet verpesten.

#10 BJK_Egehan, 28 april 2011
  11. Mesut070

Mesut070
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    24 januari 2009
    Leuk Bevonden:
    286
    Wie zegt dat reaction van de middenklasse is, want je sprak hem wel degelijk aan. Je zei: Je hebt maar ...

Maar je hebt gelijk, laten we zo een mooie topic niet verpesten [:))]

Kaan, je bent ook wel eens naar Istanbul gegaan neem ik aan. Is het wel vergelijkbaar ongeveer of zeg je toch Ist./NY is echt beter.

12. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    4.054
    Twee totaal verschillende steden

13. Mesut070

Mesut070
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    24 januari 2009
    Leuk Bevonden:
    286
    Ik sprak Egehan tegen en heb niks tegen Arslan abi gezegd.

Arslan abi, ik wil volgend jaar met vrienden op vakantie, maar we twijfelen tussen Istanbul of de Verenigde Staten. Jij raadt zeker de V.S. aan en Egehan zal ongetwijfeld New York aanraden. Maar wat maakt het beter?

14. Kadir-Has

Kadir-Has
    Expand Collapse
    Basisspeler

Lid geworden:
    8 september 2006
    Leuk Bevonden:
    82
    Limo dan inip ankarali havasinda oynadinizi niye anlatmadin Kaan.

15. BJKMaster

BJKMaster
    Expand Collapse
    Administrator

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.121
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Fav. speler:
    Şifo Mehmet
    [Roll.z]

Gelukkig zat ik in de limo, maar dat is inderdaad gebeurd. Ik wil de rest van de groep er niet bij betrekken, omdat ze uit privé-redenen misschien hun foto's (en video's) niet op het internet willen hebben. Dus dat blijft bij mij...

Nope, not happened. Wel tof [happy]

Ik weet niet of het leuk is om er te wonen, maar om er een weekje te zijn is in ieder geval wel heel erg fijn. Het heeft me 800 Euro gekost (tickets + hotel).

Thank you, fijn om te horen!

Nope, niet naar Istanbul geweest helaas, dus ik kan daar niks over zeggen. [Whsixzle]

@Volkan:

Tabi ki Volkancigim, seni de götüreyim, ayipsin.

#15 BJKMaster, 28 april 2011
  16. CR9

CR9
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Pracht van een stukje Kaan.
    Heb het met plezier gelezen, en alvast bedankt voor m'n souveniertje.

ps mesut070, ga is lekker naar de pathe met je ow-zo-geweldige pathe pasje. :)

17. Mesut070

Mesut070
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    24 januari 2009
    Leuk Bevonden:
    286
    Tamam ArdaTuran :)

18. Kewelll

Kewelll
    Expand Collapse