Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

10 redenen waarom Lucescu de ideale opvolger van Terim is!

Discussie in 'Voetbal Blogs' gestart door Tschai, 10 september 2009.

?

Lucescu is de meest geschikte opvolger van Terim!

1. Mee eens...

34 stem(men)
    72,3%
  2. Niet mee eens...

13 stem(men)
    27,7%
  1. Tschai

Tschai
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    27 maart 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is hopen een op een kleine wonder dat Turkije zich alsnog plaatst voor de eindronde van het WK in 2010 in Zuid-Afrika. En het is hopen op een veel grotere wonder dat Terim ontslag neemt of ontslagen wordt van zijn functie als hoofdtrainer van het Turkse Nationale Elftal.

Ongeacht welke wonder het eerst gebeurd, het keizerrijk van Terim lijkt in elkaar te storten. Aan de fundamenten wordt er in ieder geval behoorlijk geknaagd. En achter de schermen zal er dan ook naarstig naar een waardige opvolger gezocht worden.

Één naam duikt overal regelmatig op wanneer Turken op zoek zijn naar geschikte trainer: Mircea Lucescu.

Hieronder 10 redenen waarom Lucescu de enige geschikte kandidaat is om de volgende trainer van het Nationale Elftal te worden.

10. Bescheiden
    In tegenstelling tot de misplaatste arrogantie van de huidige bondscoach blijft Lucescu altijd kalm en bescheiden, terwijl hij genoeg redenen heeft om op z’n borst te kloppen. Hij doet wat hij moet doen en is niet groter dan z’n eigen schaduw.

9. Charismatisch en geliefd
    Hij is geliefd bij (een groot gedeelte van) het Turkse voetbalminnend publiek. En hoe populairder een trainer is bij het publiek, hoe meer krediet hij van de almachtige media en minkukels van de Turkse Voetbal Federatie krijgt: Neem de carrière van Terim ter illustratie versus de carrière van Ersun Yanal bij het Nationaal Elftal.

8. Gerespecteerd
    Meer dan dat hij geliefd is, is hij gerespecteerd door veel mensen: mede om het feit dat ie ondanks z’n successen relatief bescheiden is en sympathiek overkomt. En respect krijg je niet zomaar en zeker niet in Turkije; die verdien je onder andere door een imposante loopbaan.

7. Een heer naast het veld
    Zoals de heethoofdige karaktertrekjes van Terim ongetwijfeld (onbewust) overspringt op zijn spelers is het niet onwaarschijnlijk dat de kalme karakter van Lucescu ook overspringt op zijn spelers: we hebben langzaam ook genoeg van al die stoere spelers met een te korte lontje, zie zich allen keizertjes wanen en de domste overtredingen begaan.
    We hebben behoefte aan zakelijke nuchterheid: Lucescu lijkt de ideale persoon om het Turkse voetbal naar een zakelijkere nivo te brengen.

6. Buitenlander
    Ik zelf deel niet de mening dat we perse een buitenlandse coach moeten hebben en dat we geen geschikte Turkse trainer zouden hebben: onzin. Ersun Yanal bijvoorbeeld leverde uitstekende resultaten en was comfortabel tweede in z’n kwalificatiegroep toen hij om duistere redenen eruit gewipt werd (alweer onder invloed van de media).
    Maar we zijn tegenwoordig in een trieste neerwaartse spiraal terecht gekomen, dat alleen een buitenstaander (lees buitenlander) genoeg krediet krijgt om zijn visie en strijdplan ook daadwerkelijk uit te voeren…ook als het tegenzit.

5. Onpartijdig
    Aangezien hij voor zowel Galatasaray als Besiktas gewerkt heeft mogen we hem simpelweg als een zakelijke professional beschouwen: hij is uitstekend in staat om alleen de spelers te selecteren die in zijn tactiek passen en hij zal niet op naam, roem of clubkleur selecteren, wat Terim soms (terecht) wel wordt verweten.

4. Kent het Turkse voetbal
    Lucescu is een van de weinige succesvolle buitenlandse coaches die het moderne Turkse voetbal kent en de hectiek en de chaos van de Turkse voetbal kan overleven. Met z’n trainerschap bij 2 van de 3 Turkse topclubs heeft hij genoeg ervaring opgedaan in de 4 jaar dat ie in Turkije gewerkt heeft.
    Wel zullen er wat plooien met de TFF gladgestreken moeten worden, maar dat lijkt me geen onoverkomelijke zaak.

3. Visie en tactiek
    Terim heeft met de EK in 2008 laten zien dat je ook zonder een duidelijke visie en enige tactiek ook ver kunt komen als de vechtlust genoeg aangewakkerd wordt. Maar om consistenter te kunnen presteren en te bouwen aan een team voor de toekomst is er ook en vooral visie nodig. En een tactiek en strategie als je een wedstrijd speelt.
    Dat hebben we laatste jaren met Terim aan het roer moeten ontberen.

2. Imposante verleden
    Na de succesjes in Turkije heeft hij ook in het buitenland hoge ogen gegooid met respectabele prestaties, waaronder zijn meest recente en meest succesvolle: de UEFA Cup met Sjachtar Donetsk in 2009.
    Hoewel dit geen garantie is voor de toekomst heeft hij een CV waar je niet omheen kunt en heeft hij reeds ervaring als bondscoach, wat niet onbelangrijk is.

1. Hij weet dat hij geen Engels kent
    In tegenstelling tot Terim weet Lucescu dat zijn Engels niet goed genoeg is en daarom houdt hij z’n persconferenties in de taal die hij wel machtig is. Het is natuurlijk minder lachen, maar soms moet je het dan ook van de inhoud hebben.
    [:shg]

De naam Lucescu alleen is geen garantie voor succes, maar volgens mij is hij de persoon die de grootste draagvlak heeft binnen de Turkse voetbalwereld.

Het is aan de TFF om eens goed achter hun oren te krabben en een langdurige contract aan te gaan met deze charismatische, ervaren en succesvolle trainer, die het Turkse voetbal goed kent.

#1 Tschai, 10 september 2009
    Laatst bewerkt: 10 september 2009
  2. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.669
    Goede keuze an sich, maar worden jullie het niet een beetje zat dat er steeds dezelfde namen weer opduiken

3. Major_Steelbone

Major_Steelbone
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    21 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Cok guzel olur ama gelmez maalesef.

4. Wakizashi

Wakizashi
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    7 april 2008
    Leuk Bevonden:
    691
    Goed stuk Tschai.

Ik ben alleen geen voorstander van een buitenlander bij Turkije.
    Mijn Engelse MSN-vriend is blij dat Engeland goede resultaten boekt maar is dieptriest over het feit dat zijn land geleidt wordt door een buitenlander.

Een trainer bepaald ook grotendeels de ID en speelstijl van een land.

Ik kan me een Oranje met bijvoorbeeld een Braziliaan als bondscoach niet eens voorstellen.

5. Tschai

Tschai
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    27 maart 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word er wel moe van en een onbekende frisse naam zou mij plezier doen: maar die zou dus een grote draagvlak missen…[crazy]

Impossible is nothing…wat miij betreft valt geld ook onder ‘nuchtere zekelijkheid’, wat een kenmerk van hem is…[Whsixzle]

Ik zou ook absoluut willen dat bijv. mijn eigen club uit alleen maar Turken bestaat, zo ook het nationaal elftal en dat alle succesvolle trainers ook van eigen bodem zijn…maar helaas, dat zit er niet in.

6. 1 9 o 7

1 9 o 7
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    7 augustus 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie liever Zico of Ridvan Dilmen..

7. Kaptan

Kaptan
    Expand Collapse
    Moderator

Lid geworden:
    11 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    2.174
    Ik kom niet verder dan Lucescu of Guus Hiddink..

8. Forza

Forza
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    8 april 2007
    Leuk Bevonden:
    910
    Fav. clubs:
    Real Madrid
    Lucescu gelirse çok süper olur, ama kanimca gelmez.

9. Arslan

Arslan
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.669
    Ridvan'i yasatmazlar malesef, Galatasaray cephesi Ridvan'i Fenerlilikle suçlar, isler gene karisir..

üzülerek yaziyorum çünkü Ridvan'a yapilan haksizliklardan biktim artik. adam kimseye yaranamiyor

Ayip

10. Forza

Forza
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    8 april 2007
    Leuk Bevonden:
    910
    Fav. clubs:
    Real Madrid
    In het weekend kijk ik naar alle sport programma's, maar de enige die het over voetbal heeft en goede argumenten en meningen heeft is Ridvan.

FB, BJK ve GS ayrimi'da yapmadan konusuyor.

11. hiblabla

hiblabla
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    7 november 2006
    Leuk Bevonden:
    66
    Sorry hoor, maar onze trots komt soms mij helemaal de keel uit. Door onze trots missen we om de 2 jaar een eindtoernooi. Turkiye heeft op zich goede trainers, alleen als ze aan het roer komen bij het Nationale elftal dan komt er altijd vriendjespolitiek en voorkeur aan spelers bij een bepaalde club. Ze zullen het allemaal ontkennen maar het is een publiek geheim dat Turkse trainers voorkeur hebben voor een bepaalde club en daarop hun elftal samen stellen.

Nee, we hebben jaren gezien dat het niet loopt met Turkse trainers. 2002 en 2008 waren gewoon geluk, want als het kunde was en geen geluk dan zouden we elk jaar 2 meedoen met EK/WK. Natuurlijk heb je geluk nodig in het voetbal maar bizimkiler laten het spel te veel afhangen van een term genaamd vechtlust.

Vechtlust heb je nodig, maar met alleen vechtlust kom je er niet

12. hiblabla

hiblabla
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    7 november 2006
    Leuk Bevonden:
    66
    Ridvan heeft als je het mij vraagt geen verstand van voetbal. Dit is wat ik destijds had getypt tijdens spanje - Tukiye:

http://www.voetbalportaal.nl/forum/showpost.php?p=209077&postcount=278

13. ultrAslan_03

ultrAslan_03
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    18 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ne zaman bi yerimiz s[KI]i[/KI]kissa aklimiza ilk gelen isim lucescu oluyor :D birakin adam ukrayna'da rahat rahat servet yapsin

simdi kaliteli tdleirn cogu kulup takimlari calisitiyor. yabanci getirceksek nokta atis olmali. acaba bu is için haldun'u mu gorevlendirsek ?

bazilari ridvan'in gelmesinden yana [Roll.z] [Roll.z] aragones'i ridvana tercih ederim, bilmem anlatabildim mi

unutmadan zamaninda senol gunes'in hakkinin yendigini dusunuyorum. eger yerli gelecekse bu isim senol gunes olmali.

14. Legend

Legend
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    2 maart 2006
    Leuk Bevonden:
    343
    Fav. speler:
    Wesley Sneijder
    Ik weet niet of Lucescu wat kan forceren met een nationaal elftal. Hierbij is niets zeker natuurlijk, voor hetzelfde geldt komen ze met Frans Adelaar aankakken. Je weet het maar nooit.

15. Tschai

Tschai
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    27 maart 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Over trainers als Senol Gunes wordt er simpelweg heengewalst...je moet de juiste mensen achter je hebben en die heeft hij niet meer.

Ridvan?
    Heeft Ridvan überhaupt een trainersverleden, die enigszins imponeert?
    Met Van Basten en Maradonna hebben we al gezien dat een 'goed paard, niet automatisch een goede ruiter' is.

16. TNR38

TNR38
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    451
    Fav. clubs:
    Real Madrid
    Fav. speler:
    Loïc Remy
    Zico kan , hij is ontslagen bij CSKA.

17. Eros

Eros
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    27 januari 2007
    Leuk Bevonden:
    744
    Fav. clubs:
    Galatasaray
    Fav. speler:
    Felipe Melo
    Ze zullen wel met een of andere kluns komen, ik verwacht er niets van.

Zico kan niet meteen wat toveren, we hebben een ervaren coach nodig die veel weet. Verder is hij ook geen tacticus maar moet het hebben van de banden etc, geen toeval dat de Brazilianen bij FB het een stuk beter deden dan nu. Je hebt als bondscoach het team maar 5 dagen ofzo bij elkaar, dan moet je er meteen staan.

Een depressieve oude rot hebben we nodig. Type Happel.

18. TNR38

TNR38
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    451
    Fav. clubs:
    Real Madrid
    Fav. speler:
    Loïc Remy
    Beenhakker kan ook btw, hij deed het niet slecht op het EK, en dit jaar was de poule gewoon te moeilijk.

19. GK1987

GK1987
    Expand Collapse
    Galatasaraylı

Lid geworden:
    6 juli 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de keuze van Tshai gewoon het beste, ook de 10 argumenten 'waarom Lucescu' zijn allemaal stuk voor stuk heel erg sterk. Ik denk dat we ons geen betere kandidaat dan Lucescu kunnen voorstellen

20. GFB_Ozan

GFB_Ozan
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    24 februari 2009
    Leuk Bevonden:
    51
    Ja door de slechte prestaties ik heb liever Terim dan Zico.
    Hiddink is ook wel een goede moet je kijken wat die met Rusland heeft gedaan kijk waar al die spelers nu spelen [worship]

Lucescu is ook wel een goede

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 0) actieve gebruikers dit onderwerp