Welkom op VoetbalPortaal

Wil je ook meepraten over het Turks voetbal en al het andere voetbal in de wereld?

Registreer je dan volledig gratis en doe mee!

Ik wil lid worden

#10 Olcay Şahan

Discussie in 'Beşiktaş JK' gestart door Oguz7, 24 december 2013.

1. Oguz7

Oguz7
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    25 september 2013
    Leuk Bevonden:
    386

Olcay Şahan (d. 16 Mayıs 1987, Düsseldorf), Süper Ligin en iyi takımı Beşiktaş forması giyen Türk millî futbolcu. Attığı gollerden sonra yaptığı kalp işaretiyle dikkat çeken oyuncu, bu hareketini, benzerleri gibi bir gönül ilişkisi nedeniyle değil, oynadığı bir maçı izlerken kalp rahatsızlığı geçiren babasına bir mesaj olarak yaptığını ifade etmiştir. Sağ ayağını kullanan oyuncu, sol ayağını iyi kullanamadığını 21 Aralık 2013 tarihinde Elazığspor karşısında sol ayağıyla attığı gol sonrası esprili "müthiş sol ayağımla yapıştırdım" ifadesiyle dile getirmiştir.

Beşiktaş
    Transferle ilgili Beşiktaş kulübü tarafından İstanbul Menkul Kıymetler Borsasıya gönderilen açıklamada:
    “Futbolcu Olcay Şahan'la 4 yıllığına anlaşılmıştır. Futbolcunun kendisine yıllık 1.000.000 euro garanti ücret ödenecektir.”
    denildi.

Olcay Beşiktaş formasıyla ilk maçına Manchester City karşısında 20 Temmuz 2012'de çıkmıştır. Olcay bu maçta 10 numaralı formayı terletmiştir. 19 Ağustos 2012 tarihinde Süper Lig 2012-2013 sezonun ilk maçında Samet Aybaba tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyespor karşısında ilk onbirde görev verilmiştir. Olcay, 3 Mart 2013 tarihinde, Fenerbahçe’ye karşı attığı son dakika golüyle maçın skorunu 3-2'ye getirmiş ve Beşiktaş'a İnönü Stadyum'unda oynanan son derbi maçını kazandırmıştır. Beşiktaş'taki bu ilk sezonunda skorer oyunuyla göze batan Olcay, takımının gol yükünü taşıyan önemli oyuncular arasında yer almıştır.

Olcay'ın Beşiktaş'ta forma giydiği bir buçuk sezon boyunca dikkat çeken bir başka özelliği ise devamlılığı olmuştur. Takımı, cezalı ve sakat futbolcular nedeniyle zaman zaman sıkıntılı süreçler yaşarken, hiç cezalı duruma düşmeden ve sakatlık problemi yaşamadan takımının tüm maçlarında görev almış ve en istikrarlı oyuncusu olmuştur.

Senin çükünü yesin beğenmeyenler Olcay.

Fenere karsi attigi golu asla unutmicam

#1 Oguz7, 24 december 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 juli 2017
  2. Oguz7

Oguz7
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    25 september 2013
    Leuk Bevonden:
    386
  3. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.064
    Nieuwe Tuncay Sanli. Veel op wilskracht en een klein beetje techniek

4. KillforYou

KillforYou
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    6 april 2008
    Leuk Bevonden:
    1.382
    Turkse versie van Lex Immers.

5. Mesut070

Mesut070
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    24 januari 2009
    Leuk Bevonden:
    286
    Hij doet mij denken aan Ronaldo. Scoort vrijwel elke wedstrijd en mist geen kansen. Hiernaast is hij ook zeer gedreven en werkt hij retehard.

6. Ibrahim Paşa

Ibrahim Paşa
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 augustus 2011
    Leuk Bevonden:
    2.071
    Fav. clubs:
    SS Lazio Roma
    Fav. speler:
    Giorgos Katidis
    Ronaldo? En nu even serieus alsjeblieft.

Olcay is meer de Turkse versie van Thomas Muller. Een speler met gevoel voor diepte en ruimte, vandaar dat ie altijd scoort. En hij kan draven natuurlijk. Deze eigenschappen heeft Muller ook. Het zijn zeldzame spelers, waarvan je er maar maximaal 1 per club hebt.

Nogmaals, ben helemaal niet gecharmeerd van zulke spelers. Ik had hem op de bank gezet en Kerim Frei opgesteld.

7. AssAssiN

AssAssiN
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    3.064
    Olcay is Paolo Maldini

8. ugurcanFB

ugurcanFB
    Expand Collapse
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    22 juni 2009
    Leuk Bevonden:
    419
    Turkiye milli takimin yeni yildizi Olcay.

9. TotAlex

TotAlex
    Expand Collapse
    Adam olun
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    23 juni 2010
    Leuk Bevonden:
    164
    Fav. clubs:
    Fenerbahce
    Fav. speler:
    Alex
    Turk Futbolun parlayan yildizi Olcay.

2/3 Sene icinde Oguzhan ile Avrupa nin koklu takimlarinda bizi temsil edecekler

10. galip

galip
    Expand Collapse
    Salih > Oguzhan
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    27 april 2012
    Leuk Bevonden:
    1.071
    Fav. clubs:
    Fenerbahçe
    Fav. speler:
    Alex, Salih, Sow
    Olcan > Olcay

11. TotAlex

TotAlex
    Expand Collapse
    Adam olun
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    23 juni 2010
    Leuk Bevonden:
    164
    Fav. clubs:
    Fenerbahce
    Fav. speler:
    Alex
    alinma hemen alt tarafi tassak gecioz :d

12. galip

galip
    Expand Collapse
    Salih > Oguzhan
    Fenerbahçeli

Lid geworden:
    27 april 2012
    Leuk Bevonden:
    1.071
    Fav. clubs:
    Fenerbahçe
    Fav. speler:
    Alex, Salih, Sow
    Hepsi ayni amk

13. Mesut070

Mesut070
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    24 januari 2009
    Leuk Bevonden:
    286
    Olcay ne koymustu bea

14. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.840
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Hic trivela yaptigini gormedim bence besiktasin topcusu degil 2. Lig topcusu. Ayrica kendisi recep niyazdan daha kotu.

15. Razzerian

Razzerian
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    525
    Fav. clubs:
    Beşiktaş JK
    Fav. speler:
    Sergen Yalçin
    Olcay is geen wereldvoetballer maar hij werkt hard en heeft een goede mentaliteit en heeft duidelijk zijn draai gevonden bij Besiktas.

In Turkije zie ik niet veel types Olcay rondlopen, ze zijn inderdaad zeldzaam en hun waarde wordt toch vaak onderschat. Ik denk dat je die Sercan van Rizespor wel met hem kan vergelijken, dat is ook zo'n type.

Het leuke aan Olcay is dat hij geen showman is en het vaak simpel speelt, dit heeft de afgelopen maanden al een paar hele mooie assist opgeleverd. Gewoon simpel de bal laag over de grond naar Almeida spelen zodat hij droog kan binnentikken. Hij heeft geloof ik 5 assists dit seizoen, zou met niet verbazen als ze alle 5 op Almeida waren.

Kan er mij zo al 3 voor de ogen halen.. tegen Bursaspor, Sivasspor en Kasimpasa bijvoorbeeld.

We mogen niet klagen over Olcay, hij kwam dit seizoen wat trager op gang maar is de laatste 8 wedstrijden onze best presterende speler.

16. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.840
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Ja, die 2 voelen elkaar perfect aan, zie ook bijvoorbeeld ook de eerste goal tegen FB. Ik denk eerlijk gezegd ook dat ons ploeg om Oguzhan-Tore-Olcay-Almeida gebouwd moet worden. Dit is een kwartet dat elkaar goed aanvoelt en snel kan voetballen zonder een verstorende factor als Fernandes.

17. Razzerian

Razzerian
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    525
    Fav. clubs:
    Beşiktaş JK
    Fav. speler:
    Sergen Yalçin
    Dat zijn ook de 4 die zowat voor elke goal hebben gezorgd dit seizoen. Maar er moet er nog ééntije bijkomen op het middenveld, één die ook zijn doelpunten regelmatig meepikt want Oguzhan is geen afwerker en Gökhan ook (nog) niet.

Zoiezo moeten we Töre vastleggen voor 5 jaar. Het is wel zuur als het waar is wat m'n de afgelopen weken zegt dat er een bepaalde club *kuch* Galatasaray *kuch* het nodig vind om ons te saboteren. (je kan moeilijk de prijs gaan afdingen als een andere club het duidelijk maakt dat zij de € 7,5 miljoen wel zullen betalen met alle plezier).

Maar goed, als we de Turkse media moesten geloven dan ging Ilhan Mansiz destijds ook naar Galatasaray/Fenerbahçe.

18. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.840
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Je hebt gelijk hoor. Er zijn denk ik 2 globale mogelijkheden voor ons;

1 We toveren Oguzhan om tot een 10. Gezien zijn bal tussendoor, zijn dribbels en zijn afwerking zie ik dat wel gebeuren feitelijk. Zijn goals tegen Akhisar en vorig jaar tegen Orduspor, Kayserispor zijn typische nummer 10-goals. Mocht dat gebeuren kunnen we een middenveld met Veli en Atiba opstellen en desnoods een speler halen voor het middenveld. De fysieke zwakheid van Oguzhan zal ook minder schade aanrichten op deze manier.

2 We proberen een type a la Xavi te creeeren van Oguzhan, dan mag hij heel wat aan zijn lichaam en conditie doen, want voor een centrale middenvelder komt hij duidelijk te kort. Niet iedere middenvelder hoeft een Yaya Toure of Sissoko te zijn qua fysiek, maar je moet wel 90 minuten lang kunnen lopen en op de been blijven staan en dat lukt Oguzhan niet. Dan zouden we een scorende nummer 10 moeten halen en de eerste naam die bij mij opkomt en mijns inziens perfect zou passen is Batalla. Anders zijn Ronaldinho en Diego ook goede spelers die zouden passen. Maar ik begrijp je punt, wij hebben inderdaad nog een scorende speler nodig, want Olcay en Almeida is niet voldoende, vooral als je ervan uitgaat dat Almeida er zo 5-6 weken uit kan liggen. Ik vind het btw ook jammer dat Bilic niet voldoende kansen heeft gegeven aan Holosko en Omer, want Holosko die regelmatig zijn wedstrijden meepikt staat garant voor 8 a 10 goals per seizoen en ook Omer is een speler die makkelijk scoort.

19. Razzerian

Razzerian
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    12 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    525
    Fav. clubs:
    Beşiktaş JK
    Fav. speler:
    Sergen Yalçin
    Holosko op rechts is dramatisch dat weet jij ook, als je hem daadwerkelijk wil gebruiken dan moet dat als tweede spits zijn. Hoe hij er in hemelsnaam vorig seizoen 10 heeft gemaakt vanaf die RW weet ik niet maar die 10 doelpunten ruil je niet om voor een moderne spelmaker als Töre in mijn ogen.

Töre heeft officieel maar 2 goals en 2 assists maar ligt vaak aan de basis van aanvallen die tot doelpunten leiden, die worden niet in de statistieken weergegeven maar zijn wel heel belangrijk.

Waar Holosko er misschien 8 of 10 in legt op een seizoen is hij verder wel compleet nutteloos van op rechts. Hij maakt geen constante goede acties (af en toe tovert hij er wel wat uit maar jij weet net zo goed als ik dat hij op rechts helemaal niet tot zijn recht komt).

Je ziet wel dat wanneer hij als spits wordt opgesteld zoals tegen Elazigspor hij natuurlijk wel dat poacher instinct heeft wat we wel missen momenteel.

Een 4-4-2 kan ook perfect volgens mij. Olcay en Töre kunnen als RM/LM spelen, Töre deed dit al bij HSV. En Olcay heeft er alle kwaliteiten voor. En dan kan je een Atiba of Veli naast Oguzhan centraal zetten.

Zo ga je natuurlijk makkelijker winnen in de kleine wedstrijden. Maar er is ook een reden waarom er nog zo weinig 4-4-2 wordt gespeeld. Het is te voorspelbaar en je moet dus al sterker zijn dan je tegenstander. In Europe of in de toppers ga je er vaak niet mee komen. (niet dat wij nu zo geweldig presteren in de toppers maar je moet natuurlijk wel met het oog op de toekomst kijken, constant van systeem veranderen en je aanpassen aan de tegenstanders is in mijn opinie not the way to go)

Ömer Sismanoglu is nog een beetje een vraagteken, die heeft omwille van blessures nog steeds niet kunnen bevestigen. Hij maakte een belangrijk doelpunt in Eskisehir en kwam ook in de beker in en scoorde maar hij heeft vervolgens niet kunnen bevestigen. We moeten hem in wat op één volgende wedstrijden kunnen zien. Anders heb je natuurlijk wel een joker op de bank.

Maar ik vind dat het wel genoeg is met Holosko. Hij heeft zoiezo zijn beste tijd gehad en is al jaren een zwaargewicht in de lonenlast. Tijd dat hij vertrekt, hij brengt niet genoeg als buitenlander. Dat ook aan de coaches die hem telkens op rechts zetten maar als wij zo blijven spelen dan hebben we geen nut voor hem want als diepe spits kan hij toch niet uit de voeten in een 4-3-3.

20. bjk4ever

bjk4ever
    Expand Collapse
    Beşiktaşlı

Lid geworden:
    10 januari 2006
    Leuk Bevonden:
    1.840
    Fav. clubs:
    Besiktas
    Holosko moet je ook niet zien als een winger maar als een inside forward, zoals Podolski, Villa, Pedro of Burak Yilmaz (destijds). En die rol kan hij prima vervullen, Holosko heeft niet de algemene kwaliteit om te starten in de basis, maar als alternatief is hij zeer handig. Hij kan inderdaad geen mannetje uitspelen en is niet in het spel betrokken zoals G.Tore, maar heeft wel een killer instinct en soms heb je dat meer nodig dat een type als Tore.

Deel deze pagina!

Momenteel bekijken (Leden: 0, gasten: 1) actieve gebruikers dit onderwerp